Órákon is múlhat, hogy fizet-e a biztosító

Az ügyfeleknek immár 16 százaléka az utazás napján vásárolja meg utasbiztosítását a Netrisk.hu statisztikái szerint. Ez esetben viszont az sem mindegy, hány órakor kötöttük a szerződést.

A KSH legfrissebb adatai szerint tavaly a magyar állampolgárok összesen 7,1 millió utazás során közel 43 millió napot töltöttek többnapos út keretében külföldön. Az eltöltött napok száma 7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 40 milliós értéket. Ennek megfelelően folyamatosan bővül az utasbiztosítási piac, noha becslések szerint az utasbiztosításokkal fedezett külföldi utak aránya továbbra sem éri el az 50 százalékos mértéket.

Ráadásul egyre jellemzőbb tendencia, hogy az utasok – az internetes összehasonlító oldalak által kínált kényelmes megoldásokra hagyatkozva – az utolsó pillanatra hagyják az utasbiztosítás megkötését. A Netrisk.hu adatai szerint míg 2016 első négy hónapjában az ügyfelek 11 százaléka kötötte az utazás napján a biztosítását, az idei év első harmadában  már 16 százalékos volt ez az arány. Immár kisebbségbe kerültek azok, akik legalább két nappal korábban gondoskodtak utazási kockázatait lefedéséről.

Forrás: Netrisk

„Önmagban nem probléma, hogy az utazók immár hatoda egyenesen az utazás napjáig vár a biztosításkötéssel, ám ebben az esetben két dologra kell figyelni: egyrészt a díjfizetés kizárólag bankkártyás fizetéssel teljesíthető, másrészt a biztosítási fedezet értelemszerűen csak az adott nap hátralévő részére vonatkozik – hívta fel a figyelmet Cseh Anett, a Netrisk.hu üzlet- és termékfejlesztési vezetője. – Mivel ilyenkor már jellemzően igen kevés idő marad a hosszas mérlegelésre, a biztosításközvetítők feladata az, hogy gyorsan áttekinthető felületekkel könnyítsék meg a leginkább testre szabott biztosítási módozat kiválasztását.”

Egyébként se bízzunk vakon a biztosításban.

Minden negyedik magyar mobilról foglal szállást
Míg a mobilról érkező foglalások aránya tavaly 17%-ot tett ki az Utazok.hu cégcsoport felhasználói között, ez az arány idén 26%-ra emelkedett. A vártnál is magasabb, 50%-os emelkedésből következik, hogy már minden negyedik felhasználó mobilról intézi a szállásfoglalást. A legmagasabb növekedés a 25-34 éves korosztályban következett be, itt egy év alatt 85%-kal nőtt a mobilfoglalások aránya. Itt találja a részleteket.
 

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo