A magyarországi pezsgőfogyasztás 2004-2005-ös évi trendjére a csökkenés illetve a stagnálás volt a jellemző, az elmúlt 12 hónapban (tavaly október-november óta) azonban megfordult a trend és a pezsgőfogyasztás ismét növekszik - áll a Nielsen piackutató cég és a Törley Kft. szerkesztőségünkhöz eljutatott közleményében. Hazánk az elmúlt évek statisztikái alapján az egy főre eső fogyasztás rangsorában Franciaország, Németország, Ausztria és Ausztrália után az előkelő ötödik-hatodik helyet foglalja el.
A fogyasztása volumenben egy-két százalékos piaci növekedés észlelhető, így ma Magyarországon összesen 24-26 millió pezsgő fogy évente. A pezsgőfogyasztást a szezonalítás jellemzi, hisz november-december hónapok forgalma az egész éves forgalom közel 45 százalékát teszi ki. (A Varga Pincészet szerint az utóbbi négy évben 10-15 százalékkal csökkent a fogyasztás.)
Sokan pusztán saját maguk kényeztetésére egy nehéz hét vagy akár nap után is pezsgőt bontanak. Bár kétségtelen, hogy az utóbbi néhány évben az olcsó private label és chanel brand termékek jelenléte az üzletláncoknál egyre erősebbnek mondhatóak, de a minőségi pezsgők forgalmát nem befolyásolják. Magyarországon a száraz és a félszáraz pezsgők egyre kedveltebbek, de továbbra is az édes pezsgők a legnépszerűbbek, amelyek a teljes piac kétharmad részét teszik ki.