Az európai uniós távközlési szabályozás 2003-as hatálybalépése óta a 27 tagállam közül 26 tette lehetővé polgárai számára a 112 vezetékes és mobiltelefonról történő hívását - írja az EUvonal. Az egységes segélyhívószámot egyedül Bulgáriában nem vezették be, amiért az új tagállam ellen jogsértési eljárás is indult.
A Bizottság által készített felmérés szerint az EU lakosságának 95 százaléka hasznosnak tartja az Unió egész területén elérhető, egységes segélyhívószámot. A megkérdezettek szerint a 112 megfelelő működése különösen akkor fontos, ha a valaki a megszokottól eltérő környezetben tartózkodik.
A felmérésből az is kiderült, hogy minden negyedik megkérdezett került olyan helyzetbe az elmúlt öt év során, hogy segélyhívószámot kellett hívnia. Az ilyen esetek csaknem 40 százalékánál a 112-t tárcsázták. A válaszadók túlnyomó többsége valóban kapott segítséget (81 százalékhoz kiérkezett a segélyszolgálat, 7 százalék megfelelő tájékoztatást kapott, 5 százaléknál pedig más utólagos intézkedésre került sor). A kapcsolat felvétele vagy fenntartása tekintetében a segélyszolgálatokat hívó válaszadók 8 százaléka tapasztalt valamilyen nehézséget, ezen belül is a legtöbbet a lengyelek (21 %).
Ön milyen számot hívna a bajban?
Az uniós polgárok mindössze 22 százaléka ismeri az EU területén bárhol hívható 112-es segélyhívószámot. A Bizottság ezért arra szólította fel a tagállamokat, hogy fokozzák az egységes telefonszámmal kapcsolatos tájékoztatást.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből
A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.