Így egyúttal csökken az üzemanyag-fogyasztás, és a légitársaságok által kibocsátott szén-dioxid akár tizenhat millió tonnával is kevesebb lehet: ez akár évi 2-3 milliárd eurós költségcsökkenést jelenthet a számukra.
Az európai légiforgalmi szolgáltatási rendszer e teljeskörű reformja kulcsfontosságú szerepet fog betölteni a 2020-ig várhatóan megkétszereződő forgalom kezelésében. A reform nemcsak a légitársaságok utasainak, hanem az árufuvarozóknak, valamint a katonai és a magáncélú repülés résztvevőinek is kedvez. A jogszabálycsomag újabb álláshelyeket teremt a légi közlekedésben, továbbá az európai gyártók számára is előnyökkel jár majd, hogy a légiforgalmi szolgáltatás technológiai innovációjában vezető szerepet tölthetnek be (például a műholdalapú rendszerek, úgymint a Galileo, az adatkapcsolatok kialakítása stb. esetében), ami a globális piacon versenyelőnyhöz juttatja őket.