Nyílt levél Demszky Gábornak

A fuvarozók megdöbbenéssel vették tudomásul, hogy a főváros vezetése behajtási díjrendeletről további egyeztetést nem téve, március elsejével hatályba léptette. A szervezetek nem értik, hogyan lehetne nyolc nap alatt megszerezni a szükséges engedélyeket. A hatályba lépés előtt egy nappal pedig olyan egyeztetésre hívták őket, ahol felelős vezető nem képviseltete magát. Alábbiakban közöljük a főpolgármesternek és helyettesének, illetve a kormányfő kabinetfőnökének írt nyílt levelet.

Nyílt levél

Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala

Budapest, 2008. február 29.

Dr. Demszky Gábor főpolgármester

és Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes

részére

Tisztelt Főpolgármester Úr! Tisztelt Főpolgármester-helyettes Úr!

Szervezeteink értetlenséggel, és teljes megdöbbenéssel értesültek arról, hogy Budapest Főváros Közgyűlése a 2008. február 28-i ülésnapján ismét napirendre tűzött behajtási díjrendelet-módosítással kapcsolatosan a rendelet végrehajtásának felfüggesztése vonatkozásában - határozott kérésünk ellenére - nemleges döntés született.

A módosítások holnapi hatályba lépése, és az engedélyezések nyolc napos határideje megoldhatatlan, kezelhetetlen helyzet elé állítja a fuvarozó társadalom fővárosi feladat ellátásban tevékenykedő részét, a budapesti telephellyel rendelkező, és a Budapesten tranzitáló külföldi és magyar fuvarozókat. Az engedélyezések ügymenete, és a rendeletben meghatározott engedélyezési határidők teljesen ellentétesek a hazai és nemzetközi logisztika és szállítmányozás működési elveivel és gyakorlatával, ezért a rendelet jelen formában történő hatályba lépése súlyos kihatással lesz a fővárosi ellátásra, az ipari és kereskedelmi egységek tevékenységére, és a közlekedés biztonságára egyaránt.

Szervezeteink a módosító rendelet előterjesztése óta a békés, tárgyalásokon és közös megegyezésen alapuló megoldást szorgalmazták. Értetlenséggel állunk az előtt, hogy 2008. február 20-án Ficsor Ádám kabinetfőnök úrhoz, és főpolgármester-helyettes úrhoz eljuttatott szakmai anyagunk méltánylás, sőt válasz nélkül maradt, és folyamatos jó szándékú figyelmeztetéseink ellenére a főváros a drasztikus módosító rendelet alkalmazása mellett kötelezte el magát.

Szintén értelmezhetetlen számunkra a behajtási engedélyezési eljárásban, és az engedélyek kiadásában illetékes Parking Szervező, Fejlesztő és Tanácsadó Kft. által a hatályba lépést megelőző utolsó napra - 2008. február 29-én délután 15.00 órára - összehívott "érdekegyeztető fórum" megtartása. Jelen pillanatban nem látunk lehetőséget arra, hogy az ügyben döntési hatáskörrel nem rendelkező, kizárólag a végrehajtásért felelős intézmény által kezdeményezett találkozón bármilyen olyan

megegyezés szülessen, mely előremozdulást jelenthet a kialakult helyzetben. Ezért ezúton kívánjuk kinyilvánítani, hogy a fórumon való részvételünknek akkor látjuk értelmét, ha azon a főváros részéről felhatalmazott, legmagasabb szintű felelős döntéshozó, illetve a módosító rendeletet előterjesztő Főpolgármester Úr, vagy Főpolgármester-helyettes Úr is képviselteti magát.

Tisztelt Főpolgármester Úr, Tisztelt Főpolgármester-helyettes Úr!

Fuvarozói szervezeteink és szakmai szövetségeink tagsága, valamint a budapesti vállalkozási kört képviselő társadalmi szövetségek tagsága teljes értetlenséggel áll a rendelet-módosítás következményeivel szemben. A fuvarozói szektor részéről az érdeklődés, az információk igénye óriási mértékű és folyamatos. A kialakult helyzet megingatta a vállalkozások jogba vetett hitét és bizalmát, a közhangulat elkeseredett, és szervezeteink a legnagyobb igyekezet ellenére sem tudnak a fuvarozó társadalom számára megnyugtató, elfogadható tanáccsal, vagy javaslattal szolgálni.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az érintett szakmai szervezetek és szövetségek között 2008. március 1-én egyeztetésre kerül sor, melynek fő kérdése a rendelet-módosítással kapcsolatban várhatóan kialakuló helyzet kezelése, és a szervezetek részéről szükséges intézkedések kidolgozása lesz. Ugyanakkor a tőlünk függetlenül, spontán módon kialakuló demonstrációs hangulat, és a várható atrocitások elkerülése érdekében kénytelenek vagyunk elvárni Budapest Főváros vezetése részéről a mai fórumon a legmagasabb szintű személyes részvételt, illetve a valóban érdemi, a korábban már részünkről írásban eljuttatott, számunkra március 1-i hatállyal is elfogadható megoldások ismertetését.

Sürgős válaszukat várva, tisztelettel:

Peredi Péter főtitkár, Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége

Szűcs György elnök, Ipartestületek Országos Szövetsége

Dénes András főtitkár, Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége

Kovács Alíz főtitkár, Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete

Dittel Gábor ügyvezető főtitkár, Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete

Dávid Ferenc főtitkár, Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége

Saslics Elemér vezérigazgató, Volán Egyesülés

Tájékoztatásul megküldve Ficsor Ádám, a Miniszterelnöki Hivatal kabinetfőnöke részére.

Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo