A németországi fogyasztói átlagárak 2007 szeptemberében mintegy 2,4 százalékkal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest, ami - a gáz és fűtőolaj mellett - különösen az élelmiszerárakat érintette. A tej fogyasztói átlagára szeptemberben, a tavaszhoz képest mintegy 30 százalékkal ugrott meg, amire a fogyasztók azonnal a tejfogyasztás visszafogásával válaszoltak - derül ki a GfK Csoport németországi panelvizsgálatának adataiból. Ez az előző év azonos időszakához képest 6,7 százalékos, visszaesést jelent. Háztartásonként napi egy pohárral (2 deciliterrel) kevesebb tej fogy Németországban.
Hazánkban a háztartások által megvásárolt a tej ára tavaly szeptemberhez képest 13,8 százalékkal drágult, ami itt is fogyasztás csökkenéséhez, illetve a szegmensek átstrukturálódásához vezetett - mutatják a GfK Hungária ConsumerScan eredményei. A hazai fogyasztók által megvásárolt tejmennyiség idén szeptemberben 8,3 százalékkal csökkent a tavalyi mennyiséghez képest. ( Itthon a tej az egyik leggyakrabban az asztalra kerülő ital.) A jelentős tejáremelkedés hátterében leginkább a világszerte tapasztalható tejhiány áll, melyet az ázsiai térség - leginkább Kína - megnövekedett igényei generálnak. A megnövekedett kereslet eredményeképpen a tejtermelők kedvezőbb áron tudják exportálni a tejet, ami összességében a belföldi piacon is dráguláshoz vezet. Ahol viszont megmaradhatott a 2,8 százalékos tej.