Nagyon menő zöldséglevet inni – pirosat meg zöldet különösen

A fogyasztók fokozódó egészégtudatosságának köszönhetően a zöldséglevek piaca folyamatos bővülést mutat. A vegán táplálkozás terjedésével együtt a zöldségitalok piaci megjelenése az elmúlt években több mint kétszeresére nőtt – írja a Nemzeti Agrárkamara élelmiszeripari hírlevele. 

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A zöldség-levek népszerűségét tovább növeli, hogy értékes beltartalmi összetételük mellett − a gyümölcslevekkel szemben − alacsony cukortartalommal rendelkeznek.

A zöldséglevek fogyasztásáról és előállításáról kevés a pontos statisztikai adat, azonban az elmondható, hogy Európa legnagyobb feldolgozója Lengyelország, míg a legnagyobb fogyasztók közé Hollandia, az Egye- sült Királyság és Németország sorolható.

Kép: Pixabay

A legdinamikusabban növekvő fogyasztói aránnyal rendelkező alapanyagok az uborka, a spenót, a cékla, a kelkáposzta, az avokádó és az édesburgonya. A frissítő hatású italok (pl. uborka, rebarbara) főként a sportolók körében népszerűek. A zöld italok közkedveltek, illetve magas antioxidáns-tartalmuk miatt a vörös színű italok is.

A fogyasztók körében népszerűek a hideg préseléssel előállított italok, illetve a tejsavbaktériumok által fermentált zöld- séglevek, mint például a savanyúkáposzta-ital Németországban valamint a bodzaital Kelet-Európában és Törökországban.

A legfontosabb importáló és egyben fogyasztó országoknak Belgium, Hollandia, az Egyesült Királyság, Franciaország és Németország tekinthető.

Felfoghatatlan mennyiségű gyümölcsöt dobunk ki évente
Az Európai Unió polgárai évente több mint 17 milliárd kilogramm friss gyümölcsöt és zöldséget dobnak ki. Ez fejenként 35,3 kilogrammot jelent, amelyből 14,2 kilogramm kidobása elkerülhető lenne, 21,4 kilogrammé azonban elkerülhetetlen - derítette ki az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontjának tanulmánya.
A zöldséglevek Európába behozatala az elmúlt öt évben folyamatos növekedést mutatott. A legkedveltebb ital a paradicsomlé, amelyet a sárgarépa és a cékla követ. A paradicsomlé piaca az Egyesült Királyságban, Németország- ban, Hollandiában és Litvániában a legjelentősebb.

Mivel a legtöbb alapanyagot Európában termesztik, nem meglepő módon az előállítás is itt koncentrálódik. A paradicsomlé legnagyobb szállítója Olaszország, míg a többi lé tekintetében Lengyelország emelhető ki. Törökországból nagy mennyiségű zöldséglé érkezik Európába, főként cékla és vöröskáposzta alapanyagból. A sárgarépapüré vezető európai külkereskedőjének számít Peru, míg az avokádópüré legjelentősebb szállítója Mexikó. A koncentrált zöldséglevek szállításának leggyakoribb megoldása az aszeptikus bag-in-box csomagolás.

A saját márkás termékek piaci részesedése előre láthatóan növekedni fog az italpiacon, különösen a prémium, 100 százalékos gyümölcs- és zöldséglevek és a frissen préselt levek esetében. Ez a tendencia − a piaci verseny fenntartása érdekében − csökkenteni fogja a márkázott termékek árát. A vendéglátásban egyre népszerűbbek a „gyümölcs- és zöldséglé sarkok”, amely kiváló beszállítási lehetőséget teremthet a bio alapanyagból előállított, minőségi italoknak.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo