Munkáltatói segítséggel szeretnénk félretenni a nyugdíjas évekre

A munkavállalók 69 százaléka a munkáltatójára vár, hogy segítse az öngondoskodás megkezdésében. Az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének (ÖPOSZ) kutatása szerint a megkérdezettek negyede úgy véli, a foglalkoztatónak feladata, hogy ösztönözze a nyugdíj-előtakarékoskodást, 19 százalék pedig egyenesen kötelezővé tenné a munkáltatói hozzájárulást. Az OTP Nyugdíjpénztár tapasztalatai szerint a munkáltatók egyre inkább kezdik felismerni kitüntetett szerepüket.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az 1000 fős reprezentatív kutatásban megkérdezett munkavállalók mintegy fele nem tesz félre a nyugdíjas évekre, holott fontosnak tartja az öngondoskodás kérdését. Továbbra is a 10 ezer forint alatti átlagos havi pénztári befizetések dominálnak, azonban a legtöbb válaszadó úgy véli, a boldog nyugdíjas évek eléréséhez ennek négyszeresét kellene félretenni.

Kép: Pixabay

A munkáltatónak kulcsszerep jut a foglalkoztatottjaik nyugdíjcélú öngondoskodásának ösztönzésében, hiszen a munkavállalók számítanak a támogatásra. Annak érdekében, hogy egyre tudatosabban foglalkozzanak a jövőjükkel, 69 százalék azt szeretné, ha a munkáltató is kiegészítené a megtakarításait, 61 százalék pedig szívesen venné, ha a foglalkoztató a nyugdíjpénztári befizetéseiben is részt venne.

„Egyre több munkáltató ismeri fel saját szerepének fontosságát az öngondoskodás ösztönzésében. Ezt jól mutatja, hogy az idei évben, a korábbiaknál kedvezőtlenebb adózás ellenére, pénztárunknál az egy évvel korábbival azonos szinten maradtak a munkáltatói hozzájárulások. Idén az első hat hónapban a munkaadói befizetések összege megközelítette a 2,9 milliárd forintot –mondta el Nagy Csaba, az OTP Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója. – A mostani kutatás emellett felhívja a munkáltatók figyelmét, hogy ha gondoskodó munkáltatóként hozzájárulnak dolgozóik boldog nyugdíjas éveihez, azzal  valós igényt szolgálnak ki” – tette hozzá.

Egyre több munkavállaló van tisztában azzal, hogy a munkáltató segíthet az előtakarékosságban, azt azonban kevesen tudják, hogy ez milyen előnyökkel jár számukra, ha a munkáltatói befizetéseket saját hozzájárulással egészítik ki. Az egyéni befizetések után járó 20 százalékos adó-visszatérítés pontos mértékét a megkérdezettek körében csak kevesen ismerik, a megkérdezettek 41 százaléka pedig egyáltalán nem tudja, hogy létezik ilyen engedmény.

Halogat a munkavállaló, ha megtakarításról van szó
A magyar lakosság körében a hosszú távú pénzügyi tervezés és a nyugdíjas évekre való felkészülés témáiban végzett kutatásokban részt vevők gyakran számoltak be a jövőjükkel kapcsolatos kétségeikről, akár félelmeikről is. A negatív jövőképhez ugyanakkor sűrűn társult passzivitás. Úgy gondolták, hogy pénzügyileg nehéz, sőt válságos jövő és öregkor vár rájuk, de csak ritkán volt konkrét elképzelésük ennek kivédésére. A tétlenség és a halogatások mögött bizonytalanság húzódik meg.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo