Minden negyedik magyar mobilról foglal szállást

Míg a mobilról érkező foglalások aránya tavaly 17%-ot tett ki az Utazok.hu cégcsoport felhasználói között, ez az arány idén 26%-ra emelkedett. A vártnál is magasabb, 50%-os emelkedésből következik, hogy már minden negyedik felhasználó mobilról intézi a szállásfoglalást. A legmagasabb növekedés a 25-34 éves korosztályban következett be, itt egy év alatt 85%-kal nőtt a mobilfoglalások aránya.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Nemcsak a fiatalok, hanem a legidősebbek is egyre tudatosabban használják a mobilt és a tabletet, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a 65 évnél idősebbek körében egy év alatt 140%-kal nőtt a mobilról érkező látogatók száma és 44%-kal többen használtak tabletet” – ismertette a kutatás eredményeit Szennay András, az Utazok.hu cégcsoport ügyvezető igazgatója.

Húsvétkor egyébként többen utaznak majd, mint eddig, már április elején 2,5-ször annyi foglalás volt, mint tavaly.

Kép: Pixabay

Noha a 930 000 főt vizsgáló mintában volt több olyan korosztály, ahol a foglalási számban visszalépés történt egy év alatt, a költése minden vizsgált korcsoportnak nőtt. Ez összhangban van a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adataival, amelyekből kiderül, hogy összességében 7%-kal bővült a hazai turizmus tavaly, annak ellenére, hogy a belföldi utazók száma csökkent. A bővüléshez hozzájárult a belföldi utazók magasabb költése, valamint a hozzánk érkező külföldiek növekvő száma is - olvasható az Utazok.hu közleményében.

A KSH márciusban közzétett adataiból látszik, hogy a belföldi többnapos utazásra indulók száma 5,5%-kal csökkent, viszont az ő napi átlagos költésük 5,6%-kal nőtt az előző évhez képest. A több napra Magyarországra érkező külföldiek száma 6,5%-kal emelkedett 2016-ban az előző évhez képest, míg az átlagos napi költésükben bekövetkező növekedés elmaradt a magyarokétól, ez mindössze 4% volt. A Magyar Turisztikai Ügynökség adatai alapján a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma több mint 11 millió főre, azaz 7%-kal nőtt 2016-ban, ami több mint 9%-os bevételnövekedést eredményezett, a vendégéjszakák száma pedig meghaladta a 27,6 milliót. Ami a szállodákat illeti, az öt csillagosok kivételével minden szállástípus esetében bővült a vendégforgalom 2016-ban. A legkiemelkedőbb, 12%-os bővülést a három csillagos szállodák realizálták.

Áremeléssel indul a hajózási szezon a Balatonon
Az április 15-én induló balatoni hajózási szezonban 33 hajózási útvonalon 100 forinttal, 15 útvonalon 200 forinttal nőnek a jegyárak, a kompon a járművek tarifája nem változott, de az utasok átkeléséért 100 forinttal többet kell fizetni, mint korábban.
 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo