A Profession.hu friss kutatásából az is kiderült, hogy tízből hat munkavállaló (64 százalék) pályafutása során volt már olyan álláslehetőség, amit mindössze azért nem pályázott meg, mert túl sok utazást igényelt volna a munkahelyre való eljutás. A jelenlegi legfiatalabb munkavállalói csoport, a 18-29 évesek körében ez az elutasítási arány még jelentősebb, a pályakezdők közül ugyanis tízből nyolcan ignoráltak már kifejezetten a távolság miatt álláshirdetést.
Mennyi időt töltünk ingázással és mivel utazunk?
Minden második munkavállaló átlagosan napi fél órán belül megteszi a munkába, majd onnan hazavezető utat. 27 százalékuknak ennél hosszabbra nyúlik és inkább fél és egy óra közötti időt tölt munkába járással és vannak, akiknek ez akár két órát vagy annál is több időt jelent naponta (18 százalék).
Tízből négy munkavállaló tömegközlekedéssel jár be dolgozni és ugyanennyien vannak azok, akik saját autóval, míg 5 százalék céges autóval vagy céges busszal. Biciklivel az emberek 17 százaléka közlekedik e célból, 7 százalék pedig kizárólag gyalog jár munkába. A motor és a telekocsi e célból nem jellemző megoldás hazánkban.
Az autóval közlekedők (akik tábora 8 százalékkal nőtt 2018 óta) 58 százaléka egyedül utazik ilyenkor, míg 25 százalékuk családtaggal szokta megosztani az autót, 15 százalékuk pedig kollégával (ez a fizikai munkát végző alkalmazottak esetében az átlagosnál jobban jellemző), 7 százalékuk ismerőssel, baráttal.