Meglepő, hogy hol nem foglalkoznak a nyugdíjasokkal

A reklámokban minimálisan szerepet kapnak.

Annak ellenére, hogy a társadalom egyre idősödik, az érettebb korosztályt csak a reklámok elenyészően kis százaléka szólítja meg – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság egyik friss, a reklámpiac trendjeit monitorozó kutatásából. A termék vagy szolgáltatás külföldi eredetét hangsúlyozó hirdetések közül a skandináv életérzést népszerűsítő kereskedelmi közlemények emelkednek ki.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság rendszeresen ellenőrzi a médiatörvény rendelkezéseinek érvényesülését a tévéreklámok közzétételekor, elsődlegesen azzal a céllal, hogy a törvénysértő kereskedelmi közleményeket kiszűrje. Az adatfelvétel során a hatóság közel száz szempontot figyelembe vevő tartalomelemzésnek veti alá a legnézettebb televíziókban első alkalommal közreadott reklámokat, amihez a Nielsen Közönségmérés Kft. információi szolgáltatják az alapot.

A nyugdíjasok kevésbé számítanak?
A nyugdíjasok kevésbé számítanak?
Fotó: Depositphotos

2024-ben 5605 új reklámszpotot regisztrált a hatóság 83 televíziócsatorna műsorkínálatában, 2,1 százalékkal kevesebbet, mint 2023-ban. A legtöbb új hirdetést tavaly is novemberben mutatták be, aminek két fő oka van: egyrészt hagyományosan ekkor kezdődik el a karácsonyi szezon a kiskereskedelemben, másrészt az itthon is egyre népszerűbb Black Friday hatása a hirdetési piacon is megmutatkozik. Tavaly – a korábbi évek tapasztalataihoz hasonlóan – ismét a hétfői napokon mutatták be a legtöbb új hirdetést: az elsőként közzétett reklámszpotok bő harmada ezen a napon jelent meg. A legtöbb új reklámot az országos kereskedelmi csatornák tették közzé. A hirdetések legnagyobb része (60,7 százaléka) szolgáltatást népszerűsített, minden harmadik reklámszpot (35,8 százalék) pedig valamilyen terméket.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo