A keresésekből köszön vissza az influenzaszezon
A GKID kutatása szerint a gyógyszervásárlók több mint fele nem az online csatornákat részesíti előnyben, annak ellenére, hogy minden harmadik válaszadó már kipróbálta ezt a vásárlási módot. A fogyasztók 16 százeléka nyitott arra, hogy a korábban személyesen megvásárolt termékeket a jövőben online is beszerezze. Bár nem mindig elsőszámú választás, de a gyógyszerekről és a betegségekről is sok fogyasztó az internetről gyűjt információt, ezért a Publicis Groupe Hungary saját fejlesztésű, Intent Radar elnevezésű programjával is megvizsgálta a gyógyszerpiacot.
A rendszer feltérképezte a Google keresések mögötti fogyasztói szándékokat és három gyakori témában vizsgálta azokat: megfázás, fájdalom, aranyér. A közel egymillió keresés megmutatja például, hogy a koratavaszi időszak meghatározóbb keresési volument mutat, mint a kora őszi. Az információt keresők leggyakrabban az egyes készítményekre vonatkozó termékjellemzőkre és a különböző esetekben, például gyermekeknél vagy alkohol melletti alkalmazhatóságra kíváncsiak. Ezt mutatják a kategóriákon belüli legnépszerűbb kulcsszavak is, mint a köhögés, láz, allergia, torokfájás, görcs, fogfájás, derékfájás, aranyér, vérzés, végbélrepedés és csomó.