Fontos, mégsem így választunk
A világ egyik legnagyobb piackutató panele, a GWI adatai alapján - amely 53 ország, 2,8 milliárd internethasználójának válaszait tartalmazza - az ár Magyarországon európai és régiós összehasonlításban is kiemelten fontos tényező, olyannyira, hogy a megkérdezettek közel fele szerint meghatározó a döntéshozatal során.
Itthon ez a jelenség részben a magas infláció maradandó hatásainak tulajdonítható, így a gyógyszerárak érzékelhetően nagyobb befolyással bírnak a vásárlói döntésekre. Bár az árérzékenység a gyógyszerek terén magasabb, más kategóriákban a fogyasztók inkább csökkentették kiadásaikat, a gyógyszerek piaca viszont relatív stabil maradt. Viszont mégsem ez található az első helyen, mert az árnál fontosabb a gyógyszerész, háziorvos és szakorvos ajánlása (57 százalék) és az online fellelhető információ (56 százalék).
A legtöbb vásárló, a válaszadók 93 százaléka, elsődleges beszerzési forrásnak a hagyományos patikákat tekinti. A gyógyszertár kiválasztásánál az egyik legkritikusabb szempont, hogy az könnyen elérhető legyen a lakó- vagy munkahelyükről, ezt 67 százalék tartja elsődlegesnek. Bár az ár bevallottan fontos szempont, a gyógyszervásárlók csak kis része, mindössze 10% választ gyógyszertárat az árak vagy akciók alapján. A vásárlók közel fele csak szükség esetén vásárol recept nélkül kapható készítményeket, és azokból is csak annyit, amennyi biztosan kell.