Egy 2007 decemberében készített Gallup felmérés szerint a 25-45 éves magyarok fele nem ismeri a repülőjegy-foglalás során őket megillető jogokat. A megkérdezetteknek csupán 27 százaléka állította, hogy tisztában van ezekkel, amikor repülőjegyet foglal, 65 százalékuk pedig szeretne többet megtudni a járat foglalásával és törlésével kapcsolatos fogyasztói jogokról. Pedig ha a járatot törlik, vagy a beszállást visszautasítják (például túlfoglalásra hivatkozva), kártalanításra és a jegy árának visszatérítésére, vagy más járatra való átfoglalásra van joga a károsultnak, emellett a légitársaságnak gondoskodnia kell az ellátásáról is.
Kártalanításkor a repülőút távolságától függően 250-től 600 euróig terjedő kártérítés jár. Járattörlés esetén azonban nem jár kártalanítás, ha a törlésről legalább 14 nappal a menetrend szerinti indulási időpontot megelőzően értesítést küld a társaság, vagy az eredeti menetrendhez közeli időben átfoglalást ajánl fel, illetve ha a járat törlését rendkívüli körülmények okozzák. Amennyiben a légifuvarozó arra számít, hogy egy járat indulása a menetrend szerinti induláshoz képest késni fog, a várakozási idővel ésszerű arányban frissítőket, díjmentes telefonálási lehetőséget kell felajánlania, emellett szállást is biztosítania kell, ha egy vagy több éjszakai ott tartózkodás szükséges.