Az étteremlánc jelentős sikereket ért el Lengyelországban, hiszen az 1995-ös első üzlet után mára már kategóriájában mind összbevételét, mind az éttermek számát tekintve a legnagyobb hálózattá vált az országban - közölte az első magyarországi étterem megnyitóján Tomasz Suchowierski, a Sfinks Polska alelnöke. Ezekre a kiváló eredményekre alapozva döntöttek úgy, hogy Kelet-Közép-Európában is megpróbálnak terjeszkedni, így jövőre Csehországban, Szlovákiában, Bulgáriában, illetve teszt jelleggel Németországban is megjelenik a cég.
A Sphinx a "bőséges étel, barátságos áron" szlogennel hirdeti önmagát, ezt támasztja alá, hogy az alelnök elmondása szerint az átlagos költés mindössze tíz euró az éttermeikben. Ezért az árért mediterrán, keleti és európai ételekkel várják a vendégeket - közölte Hódi Sándor, a Sfinks Hungary Kft. ügyvezetője. A célcsoportot a 25-45 év közötti korosztály adja, őket a lengyelországihoz hasonló kampánnyal hódítanák meg: ott például a Rolling Stones koncert főtámogatóiként jelentek meg.
A hálózat Magyarországon 2011-ig legalább húsz-harminc étterem megnyitását tervezi, főleg Budapesten, illetve a megyeszékhelyeken. Az elképzelések szerint az éttermek többsége bevásárlóközpontokban, valamint a városok sétáló- és főutcáin kap majd helyet. A tervek tehát igen ambiciózusak, Hódi Sándor elmondása szerint akár már jövőre öt-hatszázmilliós árbevételt érhetnek el.