Jövőre óránként legfeljebb 12 perc reklám lehet, a műsorokat pedig csak félóránként lehet hirdetésekkel megszakítani. A jogszabály hatálya kiterjed az interneten közvetített televíziós programokra is.
Ezen felül a megszavazott módosítás csak szigorú feltételekkel és csak bizonyos műsoroknál, de engedélyezi a televíziós termékelhelyezést. Vagyis, amikor egy szappanoperában az egyik szereplő jól láthatóan például X típusú mosóport, autót, kenyérpirítót és hasonlókat használ. Viszont - a mostani szokásoktól eltérően - tilos ezzel a hirdetési módszerrel élni híradásokban, ismeretterjesztő, illetve gyerekműsorokban és tanácsadási programokban.
Reklámszünetekkel harminc percenként lehet majd megszakítani a tévéfilmeket, filmeket, híradásokat. Korábban az Európai Bizottság 35 perces, az EP kulturális bizottsága pedig 45 perces időközöket javasolt. A szigorított szabályozás értelmében: gyerekműsorok közben nem lehet reklámozni, kivéve, ha a program hosszabb harminc percnél. Egyéb műsortípusok, például a tévésorozatok esetében nem vezetnek be hasonló szabályokat. Összességében óránként legfeljebb 12 percnyi hirdetés mehet adásba. (Pedig van, amikor háromszoros forgalmat ér a jó reklám.)