Kevesebb reklám lesz a Tv-ben

Új uniós szabályokat fogadott el november 29-én Brüsszelben az Európai Parlament a televízió-reklámokról.

Jövőre óránként legfeljebb 12 perc reklám lehet, a műsorokat pedig csak félóránként lehet hirdetésekkel megszakítani. A jogszabály hatálya kiterjed az interneten közvetített televíziós programokra is.

Ezen felül a megszavazott módosítás csak szigorú feltételekkel és csak bizonyos műsoroknál, de engedélyezi a televíziós termékelhelyezést. Vagyis, amikor egy szappanoperában az egyik szereplő jól láthatóan például X típusú mosóport, autót, kenyérpirítót és hasonlókat használ. Viszont - a mostani szokásoktól eltérően - tilos ezzel a hirdetési módszerrel élni híradásokban, ismeretterjesztő, illetve gyerekműsorokban és tanácsadási programokban.

Reklámszünetekkel harminc percenként lehet majd megszakítani a tévéfilmeket, filmeket, híradásokat. Korábban az Európai Bizottság 35 perces, az EP kulturális bizottsága pedig 45 perces időközöket javasolt. A szigorított szabályozás értelmében: gyerekműsorok közben nem lehet reklámozni, kivéve, ha a program hosszabb harminc percnél. Egyéb műsortípusok, például a tévésorozatok esetében nem vezetnek be hasonló szabályokat. Összességében óránként legfeljebb 12 percnyi hirdetés mehet adásba. (Pedig van, amikor háromszoros forgalmat ér a jó reklám.)

Véleményvezér

Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.
Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo