Kevesebb reklám lesz a Tv-ben

Új uniós szabályokat fogadott el november 29-én Brüsszelben az Európai Parlament a televízió-reklámokról.

Jövőre óránként legfeljebb 12 perc reklám lehet, a műsorokat pedig csak félóránként lehet hirdetésekkel megszakítani. A jogszabály hatálya kiterjed az interneten közvetített televíziós programokra is.

Ezen felül a megszavazott módosítás csak szigorú feltételekkel és csak bizonyos műsoroknál, de engedélyezi a televíziós termékelhelyezést. Vagyis, amikor egy szappanoperában az egyik szereplő jól láthatóan például X típusú mosóport, autót, kenyérpirítót és hasonlókat használ. Viszont - a mostani szokásoktól eltérően - tilos ezzel a hirdetési módszerrel élni híradásokban, ismeretterjesztő, illetve gyerekműsorokban és tanácsadási programokban.

Reklámszünetekkel harminc percenként lehet majd megszakítani a tévéfilmeket, filmeket, híradásokat. Korábban az Európai Bizottság 35 perces, az EP kulturális bizottsága pedig 45 perces időközöket javasolt. A szigorított szabályozás értelmében: gyerekműsorok közben nem lehet reklámozni, kivéve, ha a program hosszabb harminc percnél. Egyéb műsortípusok, például a tévésorozatok esetében nem vezetnek be hasonló szabályokat. Összességében óránként legfeljebb 12 percnyi hirdetés mehet adásba. (Pedig van, amikor háromszoros forgalmat ér a jó reklám.)

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo