Kevesebb sört és chipset vásároltunk

Sörből 8, sós rágcsálnivalóból 6 százalékkal vásároltak kevesebbet a magyar háztartások a 2013 február óta eltelt egy évben az előző év azonos időszakával összehasonlítva.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

kevesebb sör fogyott - Kép: Pixabay

A vásárolt sör mennyisége évről évre csökken, a vizsgált időszakban egy háztartás átlagos fogyasztása 57 liter volt, 4 literrel kevesebb, mint egy évvel korábban és 9 literrel kevesebb, mint két éve. Az idei évben az gyümölcsízesítésű sörök iránti kereslet szintén mérséklődött, illetve vásárlói bázisának terjeszkedése is megállt, jelenleg tízből négy háztartás vásárol ízesített változatot. (Eltűnt a legális dohánypiac negyede is.)

A gyümölcsízesítésű sörök leginkább a 29 évesnél fiatalabbak háztartásaiban kedveltek, a hagyományos sör továbbra is az 50 felettiek körében a legkedveltebb, ez utóbbiak adják a megvásárolt volumen 60 százalékát. Az elemzés szerint az otthoni sörfogyasztást a meleg időjárás jobban befolyásolhatja, mint a közeledő labdarúgó világbajnokság, bár a korábbi évek tapasztalatai alapján a nagy sporteseményeknek van némi pozitív hatása a vásárlásokra.

A futball világbajnokság időszakában a sör mellett gyakran vásárolt termék, a sós rágcsálnivalók forgalma is csökkenő tendenciát mutat. Míg a sós snacket vásárlóközönsége stabil, tízből kilenc háztartás vásárol valamilyen snacket, addig a háztartások hosszú távon egyre kevésbé vásárolnak: két éve egy háztartás átlagosan 7 kilogramm snacket vett egy év alatt, addig az idei márciusig terjedő évben közel 1 kilogrammal vásárolt kevesebbet.

Ez a forgalomcsökkenés a legtöbb vásárlói csoport esetében megfigyelhető, ugyanakkor a 30-39 éves háziasszony által vezetett háztartások 13 százalékkal több sós rágcsálnivalót vettek az elmúlt egy évben.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo