Kevésbé pezsgően élünk

Az eladott pezsgők negyven százalékát decemberben vesszük meg, az év végi ünnepi időszak értékesítését alapvetően az import pezsgők uralják.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idei évben várhatóan 26-27 millió palack pezsgő fogy a magyar piacon, ami 10-15 százalékkal kevesebb, mint négy évvel ezelőtt - áll az évente tízmillió palack bort és pezsgőt forgalmazó Varga Pincészet idei fogyasztási szokásainkat vizsgáló gyorselemzésében. A tájékoztatás szerint a csökkenés mellett a szezonális jelleg is változik, hiszen jelentősen megnőtt a pezsgő szerepe a húsvéti időszakban, emellett pedig egyre népszerűbb a hűsítő nyári italként való fogyasztás is.

A legnépszerűbb fajtának egyértelműen az édes pezsgő számít, hiszen hetven százalékban ezt keressük. Ehhez az arányhoz jelentősen hozzájárult az is, hogy 2002-ben az európai uniós szabályozás átvétele miatt változott a pezsgők édesség szerinti besorolása, megszűnt a félédes kategória, pontosabban a korábbi félédes kategóriába tartozó pezsgőket is félszárazként kell megjelölni.

Jelentős import

Az év végi ünnepi időszak értékesítését alapvetően az import pezsgők uralják, melyek ára gyakran megdöbbentően alacsony, akár kétszáz forint alá is csökkenhet. Az olcsó import pezsgők minősége azonban megkérdőjelezhető és alkoholtartalma is jóval alacsonyabb a magyar pezsgőknél - véli a Varga Pincészet.

A tavalyi behozatal meghaladta az ötmillió palackot, de a "fogyasztók rossz tapasztalatai miatt", várhatóan nem nő tovább az olcsó importpezsgők értékesítése. A tájékoztatás szerint a hazai pezsgőfogyasztás csökkenésének másik oka a magyar borok minőségének jelentős javulása, melynek hatására egyre többen fogyasztanak ünnepi alkalmakkor bort. (Szeptemberben közösen ünnepelt a két ital, hiszen tartották a Bor- és Pezsgőfesztivált a Várban.) 

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo