Hazai internetes közösségek: a felhasználók száma idén kritikus méretet elérhet el

Magyarország leglátogatottabb nyitóoldala, a Startlap két évvel ezelőtt indította útjára a lapmozgalmat, amelynek égisze alatt több száz szerkesztő gondoz ma már több mint 1300 lapot, vagyis tematikus linkgyűjteményt. Ebből az alkalomból március 11-én konferenciát rendeztek „Közösségek a világhálón – Internet és mozgalom” címmel. A rendezvényre több mint 100 érdeklődő volt kíváncsi, elsősorban a Startlap lapmozgalmának szerkesztői, internetes szakemberek és a sajtó képviselői.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az előadók között volt többek között Csepeli György, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium politikai államtitkára, Majsai Sándor Gábor, az Oktatási Minisztérium informatikai miniszteri biztosa, Kürti István, a Sanoma Budapest Kiadó Rt. kereskedelmi igazgatója és Gerényi Gábor, az Index ügyvezető igazgatója.

Valószínűleg az idén éri el a felhasználók száma a kritikus tömeget, és a lassú növekedésből gyorsra vált a számítógépes kapcsolattal rendelkezők számának növekedése – vélte a konferencia első előadója, Csepeli György, az IHM politikai államtitkára. Ehhez a folyamathoz azzal járul hozzá a tárca, hogy a tartalomfejlesztésre kiírt többmilliárdos pályázatokon túl közvetlen forrásokat biztosít az elérhetőség és a hálózat fejlesztéséhez – hangzott el. Számításaik szerint egy év alatt legalább megduplázódik a végpontok, az internetezésre alkalmas helyek, a teleházak, a könyvtárak, az iskolai komputerszobák, a számítógépes kioszkok, az elhagyott postahivatalokban kiépített hozzáférések száma. Csak erre a célra 150 millió forintot különített el a tárca az idén. Hozzátette: jelenleg 550 teleház van az országban, és az év végére 400 új kiépítésével a kisebbségi önkormányzatok és az egyházak hozzáférésével együtt a szélessávú közösségi internet végpontok száma eléri a kétezret.

„A szükségletet éppúgy termelni kell, mint az árut” – idézte Marxot az államtitkár, aki szerint fontos, hogy az internetezés magától növekedjen. Az állam szerepe csak a minél jobb körülmények garantálása lehet, csak fölülről irányítva nem érhető el lendületes fejlődés.

Majsai Sándor Gábor, az Oktatási Minisztérium informatikai miniszteri biztosa felhívta a figyelmet arra, hogy az állami segítséggel és az uniós támogatásokkal a jelenlegi intézményekben 45 százalékos illetve a lakossági 8 százalékos számítógép-ellátottság 10 év alatt 90 százalékra, illetve 45 százalékra emelhető, ezzel kalkulálnak a központi fejlesztések

Net-szoció, net-pszichó
Gerényi Gábor, az Index ügyvezető igazgatója arról beszélt, milyen problémákkal kell szembenéznie a jól menő fórumot üzemeltető site-nak. A legnagyobb gondot a moderálás megszervezése jelenti: eddig egyetlen modell sem vált be tökéletesen, folyamatosan keresik a megfelelő megoldást. Az adatvédelem tisztázatlanságaira egy példával hívta fel a figyelmet. Amikor a tavalyi Fradi-Újpest meccs előtti este a zöld-fehér szurkolók gyakorlatilag felszántották és használhatatlanná tették a házigazda Újpest pályáját, a Drukkerkocsma elnevezésű topikban egy beíró azzal froclizta a lilák szurkolóit, hogy nagyon kemény volt a pálya talaja, jól megizzadtak, mire tönkretették. A nyilvánvalóan viccnek szánt megjegyzést a rendőrség komolyan vette, és kérte az Indexet, adja ki a fórumozó személyes adatait. Az Index ekkor Majtényi adatvédelmi biztoshoz fordult, aki kiadta a jobb híján máig viszonyítási pontként szolgáló nyilatkozatát a személyiségi jogok ilyen esetekben alkalmazandó védelméről.

Az ebéd előtt Varga Anna, a Startlap lapmozgalmának egyik szerkesztője vázolta fel, hogyan nőtte ki magát egyik linkgyűjteménye, a kézimunka.lap.hu komoly, sikeres vállalkozássá. A Foltvarázs kézimunkabolt vezetője elmondta, az ötlet és a megvalósítás kialakításában is elsősorban az internetre támaszkodott, boltjuk kínálatát hamarosan a weben is elérhetővé és rendelhetővé teszik.

Szakály Andrea, a Nők Lapja C@fe főszerkesztője az úgynevezett „fonó-effektusról” beszélt. A piacvezető női site indításakor az okozta a legnagyobb gondot, hogy megtalálják azt az igényt, azt a pluszt, amelyet nem elégít ki a neten is elérhető számos női magazin. Végül az egykori falusi fonók mintájára hoztak létre virtuális teret, amelyet azóta betöltöttek a kommunikációra, beszélgetésre vágyó nők. És – mint a fonóban – nem csupán fiatalok, hiszen a Nők Lapján erős a tábora a 40 év feletti netező nőknek is.

Net-biznisz
Wesselényi Andrea újságíró, a netes társkeresés szakértője a társkereső site-okban rejlő üzleti lehetőségekről tájékoztatta a résztvevőket. Mint mondta, a komoly külföldi társkereső oldalak már mind fizetősek, nálunk egyelőre még csak kevesen és részlegesen mernek pénzt kérni a szolgáltatásért, mert a felhasználókat még párezer forint is elriasztja a regisztrációtól.

Damjanovich Nebojsa on-line marketing szakértő a keresőmarketingről tartott előadást. Felhívta a figyelmet arra, hogy mivel az e-mailezés után a netet keresésre használják a legtöbben, rendkívül fontos a weboldalak optimális keresési beállítása. Ha megfelelő kulcsszavakat adunk meg az oldal meta-tagjében és figyelünk arra, hogy a site megjelenjen a linkgyűjteményekben, nagyon nagy mértékben növelhetjük a látogatottságot.

Kürti István, a Sanoma Budapest Kiadó Rt. kereskedelmi igazgatója kiemelte, hogy az internetes reklámkiadások 2002-ben mindössze egymilliárd forintot tettek ki a teljes magyarországi, 124,6 milliárd forintos reklámköltésből. Ez az összeg ugyan 400 millió forinttal több, mint a két évvel korábbi, ám még mindig elmarad a lehetőségektől. Ennek oka, hogy az on-line hirdetés létjogosultságáról és hasznáról újra és újra meg kell győzni a hirdetőket, továbbá az on-line elérés árát a piac még mindig magasnak találja.

Véleménye szerint az internetes reklámköltés növekedési üteme optimista becslések szerint is legfeljebb 20 százalék lehet. Az on-line reklámpiac legnagyobb hirdetői az autóértékesítők, a bankok és az informatikatechnológiai cégek. Emlékeztetett arra, hogy az internetezők 56 százaléka férfi, 44 százaléka nő, jellemzően az átlagosnál magasabb jövedelműek, illetve beosztásúak, általában szellemi foglalkozásúak, 30-34 évesek, illetve ennél fiatalabbak, Budapesten vagy a megyeszékhelyeken élnek.

A konferencián elhangzott prezentációk letölthetők a www.startlap.hu/konferencia címről.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo