Hat hétig a bringáé a főszerep

Immáron második alkalommal hirdeti meg a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a Kerékpáros Magyarország Program keretében a "Bringázz a munkába!" kampányt. Tavaly összesen 2162 budapesti bringás, 293 csapat és 1033 egyéni kerekező regisztrált az akcióra, akik 21.235 kg széndioxid kibocsátást spóroltak meg a városi közlekedőknek. Idén, az országosra bővített kampányban hat héten keresztül lehet a kerékpáros kilométereket gyűjteni.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Miért jó, ha az ember kerékpárral indul munkába? A Kerékpáros Magyarország Program és a "Bringázz a munkába!" kampány megalkotóinak több érve is van erre. Először is, mert a kerékpáros - szemben autós társával - mindenképpen mozog. Azaz már tett valami az egészségéért, így kiegyensúlyozottabb, pihentebb és aktívabb lehet a munkahelyén is.

Másodszor, mert a kerékpár nem környezetszennyező közlekedési eszköz, kerékpárral rövidebb távolságba könnyebben és gyorsabban lehet eljutni. Harmadszor, mert biciklizni jó, a biciklizéssel mindenki csak nyerhet, és minél többen kerekeznek annál nagyobb az esély, hogy a kerékpározás társadalmi elfogadottsága, közlekedésben betöltött szerepének megítélése is javuljon. (Az ország öt régiójában, 15 településen szerveznek iskolai oktatást, hogy növeljék a közlekedés biztonságát, illetve, hogy egyre több embert vegyenek rá a kerékpározásra.)

10 alkalmat kérnek

A tavalyi budapesti akció (amelynek szponzorálásába a magántőke is beszállt) sikeres zárása arra ösztönözte a szervezőket, hogy idén tavasszal már országosan is meghirdessék a "Bringázz a munkába!" kampányt.

A GKM idén április 22. - május 31. között, hat héten keresztül várja azoknak az elszánt egyéni, vagy 2-5 fős biciklis csapatok jelentkezését, akik az akció ideje alatt naponta, de legalább 10 alkalommal, kerékpárral mennek be a munkahelyükre. Azok a csapatok, akik legalább 10 alkalommal ülnek biciklire, a kampány végén sorsoláson vesznek részt, ahol értékes és hasznos nyereményekben részesülnek, az első 5000 résztvevő, aki regisztrál és ugyancsak legalább 10 alkalommal kerékpározik munkahelyére - garantált ajándékot kap.

Az idei "Bringázz a munkába!" akciót sok önkormányzat támogatja és ösztönzi, ugyanis ez a hozzáállás sokat számít a Kerékpárosbarát Település cím elnyerésében. A cím pedig extra pontot jelent a GKM kerékpárút pályázataiban.

Regisztrálni, április 15-től a www.bringazzmunkaba.hu honlapon lehet.

Ideálisan óvja testi és lelki egészségünket

A szervezők szerint a tavalyi kampány sikerének is köszönhető, hogy egyre több munkáltató és munkavállaló érzi saját ügyének a kerékpárosbarát szemlélet terjesztését, egyre többen gondolják úgy, hogy a kerékpározás nemcsak egyszerű közlekedési forma. Jóval több ennél.

Egy élhetőbb világ képét vetíti előre, amelyben a kerékpárosok egyenrangú résztvevői. Nem elzártan egy autóban ülnek, hanem szabadon és gyorsan haladnak előre, miközben aktív résztvevői a lakókörnyezetükben folyó közösségi életnek is.

Napjainkban a motorizált közlekedés aránya nagyobb, mint bármikor korábban. Ugyanakkor a mozgáshiány, a környezeti károk, az elidegenítő autós életmód az európai lakosság életminőségét és pénztárcáját is egyre inkább veszélyezteti. A kerékpározás ezzel szemben ideálisan óvja testi és lelki egészségünket, környezetünket, és a modern életstílus elválaszthatatlan része. A GKM és a Kerékpáros Magyarország Szövetség legújabb kampánya, a Bringázz a munkába! is ezt a célt szolgálja. (A szemléletmód okozza a kerékpározás legnagyobb problémáját, jelenleg "harc folyik az utakon". A szakértők szerint, ha ezen sikerülne változtatni, akkor indulhatna meg a bringázás igazi térhódítása. )

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo