Hat hétig a bringáé a főszerep

Immáron második alkalommal hirdeti meg a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a Kerékpáros Magyarország Program keretében a "Bringázz a munkába!" kampányt. Tavaly összesen 2162 budapesti bringás, 293 csapat és 1033 egyéni kerekező regisztrált az akcióra, akik 21.235 kg széndioxid kibocsátást spóroltak meg a városi közlekedőknek. Idén, az országosra bővített kampányban hat héten keresztül lehet a kerékpáros kilométereket gyűjteni.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miért jó, ha az ember kerékpárral indul munkába? A Kerékpáros Magyarország Program és a "Bringázz a munkába!" kampány megalkotóinak több érve is van erre. Először is, mert a kerékpáros - szemben autós társával - mindenképpen mozog. Azaz már tett valami az egészségéért, így kiegyensúlyozottabb, pihentebb és aktívabb lehet a munkahelyén is.

Másodszor, mert a kerékpár nem környezetszennyező közlekedési eszköz, kerékpárral rövidebb távolságba könnyebben és gyorsabban lehet eljutni. Harmadszor, mert biciklizni jó, a biciklizéssel mindenki csak nyerhet, és minél többen kerekeznek annál nagyobb az esély, hogy a kerékpározás társadalmi elfogadottsága, közlekedésben betöltött szerepének megítélése is javuljon. (Az ország öt régiójában, 15 településen szerveznek iskolai oktatást, hogy növeljék a közlekedés biztonságát, illetve, hogy egyre több embert vegyenek rá a kerékpározásra.)

10 alkalmat kérnek

A tavalyi budapesti akció (amelynek szponzorálásába a magántőke is beszállt) sikeres zárása arra ösztönözte a szervezőket, hogy idén tavasszal már országosan is meghirdessék a "Bringázz a munkába!" kampányt.

A GKM idén április 22. - május 31. között, hat héten keresztül várja azoknak az elszánt egyéni, vagy 2-5 fős biciklis csapatok jelentkezését, akik az akció ideje alatt naponta, de legalább 10 alkalommal, kerékpárral mennek be a munkahelyükre. Azok a csapatok, akik legalább 10 alkalommal ülnek biciklire, a kampány végén sorsoláson vesznek részt, ahol értékes és hasznos nyereményekben részesülnek, az első 5000 résztvevő, aki regisztrál és ugyancsak legalább 10 alkalommal kerékpározik munkahelyére - garantált ajándékot kap.

Az idei "Bringázz a munkába!" akciót sok önkormányzat támogatja és ösztönzi, ugyanis ez a hozzáállás sokat számít a Kerékpárosbarát Település cím elnyerésében. A cím pedig extra pontot jelent a GKM kerékpárút pályázataiban.

Regisztrálni, április 15-től a www.bringazzmunkaba.hu honlapon lehet.

Ideálisan óvja testi és lelki egészségünket

A szervezők szerint a tavalyi kampány sikerének is köszönhető, hogy egyre több munkáltató és munkavállaló érzi saját ügyének a kerékpárosbarát szemlélet terjesztését, egyre többen gondolják úgy, hogy a kerékpározás nemcsak egyszerű közlekedési forma. Jóval több ennél.

Egy élhetőbb világ képét vetíti előre, amelyben a kerékpárosok egyenrangú résztvevői. Nem elzártan egy autóban ülnek, hanem szabadon és gyorsan haladnak előre, miközben aktív résztvevői a lakókörnyezetükben folyó közösségi életnek is.

Napjainkban a motorizált közlekedés aránya nagyobb, mint bármikor korábban. Ugyanakkor a mozgáshiány, a környezeti károk, az elidegenítő autós életmód az európai lakosság életminőségét és pénztárcáját is egyre inkább veszélyezteti. A kerékpározás ezzel szemben ideálisan óvja testi és lelki egészségünket, környezetünket, és a modern életstílus elválaszthatatlan része. A GKM és a Kerékpáros Magyarország Szövetség legújabb kampánya, a Bringázz a munkába! is ezt a célt szolgálja. (A szemléletmód okozza a kerékpározás legnagyobb problémáját, jelenleg "harc folyik az utakon". A szakértők szerint, ha ezen sikerülne változtatni, akkor indulhatna meg a bringázás igazi térhódítása. )

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo