A GfK Hungária háztartások fogyasztását folyamatosan mérő Háztartáspanel adatai szerint az idei év első öt hónapjában a hazai keresletben domináns szerepet betöltő őrölt-pörkölt kávékból 8 százalékkal fogyott kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vásárlások arányának mérséklődését áttételesen minden bizonnyal okozó jelentős - több mint 8 százalékos - áremelkedés hatására ugyanakkor a piac értékben stabil maradt. Az őrölt-pörkölt kávék piaci részesedése visszaesésének hátterében részben az áll, hogy idén kevesebb háztartás (mintegy 65 százalék) vásárolta e kávéfajtát, mint tavaly (67 százalék). Ugyanakkor egy-egy vásárló háztartás 2007. január-májusban még 2,09 kilogramm őrölt-pörkölt kávét tett a bevásárlókosarába, míg ez 2008. első öt hónapjában már csak 1,97 kilogramm volt.
#img2#
A kávépiacon sikertörténetet továbbra is a 3in1 készítmények írnak. Az irántuk tapasztalható fogyasztói kereslet továbbra is növekszik és a 2006. január-májusban mért 25,1 százalékkal szemben 2007 január-májusában már a háztartások 26,4 százaléka vásárolt ilyen típusú élénkítő italt legalább egyszer. Mindazonáltal a szegmens lényegesen kevesebb új fogyasztót vonz már magához (2008. január-májusban 5 százalék), mint a korábbi években, amikor is kétszámjegyű volt a fogyasztói tábor bővülésének léptéke. A 3in1 termékekből mégis 18 százalékkal fogyott több az év első öt hónapjában, azaz a fejlődésük fő motorja jelenleg már nem az újabb és újabb vásárlók megnyerése, hanem meglévő vásárlóik intenzívebb fogyasztása. Míg 2007 első öt hónapjában egy átlagos 3in1 vásárló háztartás 872 grammot vett e készítményből, addig 2008. január-májusban már 982 grammot, azaz közel 13 százalékkal többet.