Gyorsabban hajthatunk néhány szakaszon

A KRESZ tavalyi módosítása megteremtette annak a lehetőségét, hogy a sebességhatárt külterületen, a közúthálózat egyes részein is megemeljék a 90 km/h-ról.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt időszakban szakemberek elemezték az útszakaszok különböző műszaki paramétereit, például a vízszintes és magassági vonalvezetést, a megfelelő előzési látótávolságot, az ívviszonyok kialakítását, és a hosszabb, előzésre alkalmas egybefüggő útszakasz meglétét. A vizsgálat tanulságai alapján a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 25 szakaszon, összesen 122 kilométeren döntött a sebességhatár felemeléséről: 31 kilométeren 100 km/órára, 91 kilométeren pedig 110 km/órára.

A betartható és betartandó sebességhatárok megállapításával a közlekedési morál javulását szeretné elérni a GKM.

Jelenleg két főúton - mindkettő autóútból főúttá visszaminősített szakasz - van 100, illetve 110 km/h maximális sebességet engedő jelzőtábla: a 8-as út, valamint a 3-as út egy-egy szakaszán. A megemelt sebességű utakon a tárca kiemelt figyelmet fordít a balesetek okainak elemzésére, felhasználva a rendőrség által végzett baleseti vizsgálatok eredményeit, továbbá a rendőrség közúti ellenőrzési tapasztalatait is.

A megemelt sebességhatárt jelző táblákat a Magyar Közút Kht. szakemberei március közepéig helyezik ki. A megemelt sebességhatár az adott útszakaszon a táblák kihelyezésével egyidejűleg lép érvénybe.

Érintett útszakaszok:
100 km/h: 1. sz. főút Tata - Almásfüzitő közötti szakaszán, 4 km; 1. sz. főút Ács - Gönyű közötti szakaszán, 7 km; 81. sz. főút Bakonysárkány - Kisbér közötti szakaszán, 2,6 km; 117. sz. főút Esztergom - Tát közötti 2 szakaszán, összesen 4,9 km; 405. sz. főút Albertirsa - Újhartyán közötti szakaszán, 12 km

110 km/h: 3. sz. főút Novajidrány - Tornyosnémeti közötti szakaszán, 18 km; 4. sz. főút ceglédberceli elkerülő szakaszán, 4 km; 4. sz. főút ceglédi elkerülő szakaszán, 6,7 km; 4. sz. főút Surjány - Szapárfalu közötti szakaszán, 2,6 km; 7., 8. sz. főutak Székesfehérvár elkerülő szakaszán, 11 km; 8. sz. főút Székesfehérvár - Várpalota közötti szakaszán, 8,5 km; 8. sz. főút Veszprém - Márkó közötti szakaszán, 2,7 km; 8. sz. főút Csákánydoroszló - Gasztony közötti szakaszán, 1,7 km; 21. sz. főút 5 db előzési szakaszán, összesen 7,8 km; 37. sz. főút Felsőzsolca - Gesztely közötti szakaszán, 8,4 km; 44. sz. főút Békéscsaba - Gyula közötti 2 szakaszán, összesen 7,6 km; 354. sz. főút Debrecen északi elkerülő szakaszán, 2,5 km; 67. sz. főút Somogytúr - Balatonszemes közötti 2 szakaszán, összesen 9,1 km

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo