Az elmúlt időszakban szakemberek elemezték az útszakaszok különböző műszaki paramétereit, például a vízszintes és magassági vonalvezetést, a megfelelő előzési látótávolságot, az ívviszonyok kialakítását, és a hosszabb, előzésre alkalmas egybefüggő útszakasz meglétét. A vizsgálat tanulságai alapján a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 25 szakaszon, összesen 122 kilométeren döntött a sebességhatár felemeléséről: 31 kilométeren 100 km/órára, 91 kilométeren pedig 110 km/órára.
A betartható és betartandó sebességhatárok megállapításával a közlekedési morál javulását szeretné elérni a GKM.
Jelenleg két főúton - mindkettő autóútból főúttá visszaminősített szakasz - van 100, illetve 110 km/h maximális sebességet engedő jelzőtábla: a 8-as út, valamint a 3-as út egy-egy szakaszán. A megemelt sebességű utakon a tárca kiemelt figyelmet fordít a balesetek okainak elemzésére, felhasználva a rendőrség által végzett baleseti vizsgálatok eredményeit, továbbá a rendőrség közúti ellenőrzési tapasztalatait is.
A megemelt sebességhatárt jelző táblákat a Magyar Közút Kht. szakemberei március közepéig helyezik ki. A megemelt sebességhatár az adott útszakaszon a táblák kihelyezésével egyidejűleg lép érvénybe.
110 km/h: 3. sz. főút Novajidrány - Tornyosnémeti közötti szakaszán, 18 km; 4. sz. főút ceglédberceli elkerülő szakaszán, 4 km; 4. sz. főút ceglédi elkerülő szakaszán, 6,7 km; 4. sz. főút Surjány - Szapárfalu közötti szakaszán, 2,6 km; 7., 8. sz. főutak Székesfehérvár elkerülő szakaszán, 11 km; 8. sz. főút Székesfehérvár - Várpalota közötti szakaszán, 8,5 km; 8. sz. főút Veszprém - Márkó közötti szakaszán, 2,7 km; 8. sz. főút Csákánydoroszló - Gasztony közötti szakaszán, 1,7 km; 21. sz. főút 5 db előzési szakaszán, összesen 7,8 km; 37. sz. főút Felsőzsolca - Gesztely közötti szakaszán, 8,4 km; 44. sz. főút Békéscsaba - Gyula közötti 2 szakaszán, összesen 7,6 km; 354. sz. főút Debrecen északi elkerülő szakaszán, 2,5 km; 67. sz. főút Somogytúr - Balatonszemes közötti 2 szakaszán, összesen 9,1 km