Remélhetőleg ez a szerződés nem egy hétre vagy egy évre, hanem a távolabbi jövőben is szolgálni fogja mondta Dittel Gábor, a jelenleg több mint 4200 vállalkozást tömörítő NiT-Hungary ügyvezető főtitkára, miután aláírták az együttműködési megállapodást Csillag István gazdasági és közlekedési miniszterrel.
Az együttműködés keretében a NiT közvetíti tagjai felé a GKM által átadott szakmai felkészítő anyagokat. A minisztérium pedig folyamatosan biztosítja az érdekképviselet részére a szakmai szabályozási koncepciókkal és jogszabály-tervezetekkel kapcsolatos érdemi vélemény-nyilvánítási lehetőséget.
Csillag István az ünnepélyes aláírást követő beszédében hangsúlyozta, hogy az EU-csatlakozásig hátralévő rövid időszakot teljes mértékben ki kell használni a felkészülés érdekében. Ez érvényes úgy a kormányzatra, mint az érdekképviseletekre és a vállalkozókra. A hatóság által figyelembe vett legfontosabb szempont, hogy a jogszabályok átalakításával a hazai fuvarozók felzárkóztatásának folyamatát elősegítse – szögezte le. A versenyképesség megőrzése és növelése érdekében a kormányzat különböző – már bevezetett - intézkedésekkel és támogatásokkal kíván hozzájárulni az iparág prosperitásához. Így megemlítette a Széchenyi Vállalkozásfejlesztési Programot, az Európai Technológiai Felzárkóztatási Kölcsönt – amit a múlt héten terjesztettek ki az egyéni vállalkozásokra is -, a kamattámogatásokat. A miniszter kiemelte, hogy a pályázati támogatásokat kizárólag a belföldi fuvarozásban érdekelt vállalkozások igényelhetik, a külföldre fuvarozók tevékenységének állami finanszírozása ugyanis nemzetközi szabályokba ütköző. Ugyanakkor kilátásba helyezett egy tőkeinjekciós tervet a határon túli fuvarozóknak, és más, például idegenforgalmi szolgáltató irodáknak.
A kormányzat elképzelésiben szerepel az ÖKOPONT-megegyezés korlátainak lazítása, a kombinált áruforgalom elősegítése érdekében díjkedvezmények bevezetése, valamint a környezetbarát járművek beszerzéséhez nyújtott támogatás is.
Lapunk kérdésére – miszerint a nemzetközi tevékenységi engedély darabkorlátja fennmarad-e a csatlakozás után is – a miniszter válasza nemleges volt. Csak így lehetett elérni, hogy a magyar fuvarozók addig is a piacon maradjanak - indokolta.
A csatlakozás után – a nemrég több lapban is megjelent álhíresztelésekkel ellentétben –nem kötelező azonnal lecserélni a környezetvédelmi normáknak nem megfelelő járműveket, hiszen ezeket gazdaságossági szempontok miatt, előbb-utóbb amúgy is le kell selejtezni. Viszont új jármű csak a normáknak megfelelő állítható be! A legutóbb végzett felmérések alapján a belföldi gépjárműpark közel 80 százaléka l megfelel az EU szabványainak, ami a Visegrádi Négyek körében jelenleg a legjobb arány.
A magyarországi fuvarozók – amelyeknek döntő többsége mikro- és kisvállalkozás – jövője természetesen csakis saját elképzeléseiktől és életképességüktől függ, amihez a különböző érdekképviseletek és a kormányzat mindössze segítséget nyújthat. Fontos egy olyan kommunikációs közeg kiépítése, amely összekapcsolja a szakma képviselőit az érdekképviseletekkel és utóbbit a kormányzattal, a hatékonyságnövelő információk gyorsabb és gazdaságosabb áramlása érdekében – hangsúlyozta Csillag István.
Fuvarosok az EU-ba tartva – kormányzati segítséggel
Ma reggel írta alá a közúti fuvarozók EU-integrációs felkészítésének összehangolásáról szóló együttműködései megállapodást a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) és a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT). Csillag István miniszter kiemelte: a kormányzat elképzelési között szerepel az ÖKOPONT-megegyezés korlátainak a lazítása, a kombinált áruforgalom elősegítése érdekében díjkedvezmények bevezetése, valamint a környezetbarát járművek beszerzéséhez nyújtott támogatás.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből
Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát
Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek
Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.

Állítólag Veszprém megye összes védőnőjétől megvonták a költségtérítési támogatást
Nem hisszük el, hogy igaz.

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.