Remélhetőleg ez a szerződés nem egy hétre vagy egy évre, hanem a távolabbi jövőben is szolgálni fogja mondta Dittel Gábor, a jelenleg több mint 4200 vállalkozást tömörítő NiT-Hungary ügyvezető főtitkára, miután aláírták az együttműködési megállapodást Csillag István gazdasági és közlekedési miniszterrel.
Az együttműködés keretében a NiT közvetíti tagjai felé a GKM által átadott szakmai felkészítő anyagokat. A minisztérium pedig folyamatosan biztosítja az érdekképviselet részére a szakmai szabályozási koncepciókkal és jogszabály-tervezetekkel kapcsolatos érdemi vélemény-nyilvánítási lehetőséget.
Csillag István az ünnepélyes aláírást követő beszédében hangsúlyozta, hogy az EU-csatlakozásig hátralévő rövid időszakot teljes mértékben ki kell használni a felkészülés érdekében. Ez érvényes úgy a kormányzatra, mint az érdekképviseletekre és a vállalkozókra. A hatóság által figyelembe vett legfontosabb szempont, hogy a jogszabályok átalakításával a hazai fuvarozók felzárkóztatásának folyamatát elősegítse – szögezte le. A versenyképesség megőrzése és növelése érdekében a kormányzat különböző – már bevezetett - intézkedésekkel és támogatásokkal kíván hozzájárulni az iparág prosperitásához. Így megemlítette a Széchenyi Vállalkozásfejlesztési Programot, az Európai Technológiai Felzárkóztatási Kölcsönt – amit a múlt héten terjesztettek ki az egyéni vállalkozásokra is -, a kamattámogatásokat. A miniszter kiemelte, hogy a pályázati támogatásokat kizárólag a belföldi fuvarozásban érdekelt vállalkozások igényelhetik, a külföldre fuvarozók tevékenységének állami finanszírozása ugyanis nemzetközi szabályokba ütköző. Ugyanakkor kilátásba helyezett egy tőkeinjekciós tervet a határon túli fuvarozóknak, és más, például idegenforgalmi szolgáltató irodáknak.
A kormányzat elképzelésiben szerepel az ÖKOPONT-megegyezés korlátainak lazítása, a kombinált áruforgalom elősegítése érdekében díjkedvezmények bevezetése, valamint a környezetbarát járművek beszerzéséhez nyújtott támogatás is.
Lapunk kérdésére – miszerint a nemzetközi tevékenységi engedély darabkorlátja fennmarad-e a csatlakozás után is – a miniszter válasza nemleges volt. Csak így lehetett elérni, hogy a magyar fuvarozók addig is a piacon maradjanak - indokolta.
A csatlakozás után – a nemrég több lapban is megjelent álhíresztelésekkel ellentétben –nem kötelező azonnal lecserélni a környezetvédelmi normáknak nem megfelelő járműveket, hiszen ezeket gazdaságossági szempontok miatt, előbb-utóbb amúgy is le kell selejtezni. Viszont új jármű csak a normáknak megfelelő állítható be! A legutóbb végzett felmérések alapján a belföldi gépjárműpark közel 80 százaléka l megfelel az EU szabványainak, ami a Visegrádi Négyek körében jelenleg a legjobb arány.
A magyarországi fuvarozók – amelyeknek döntő többsége mikro- és kisvállalkozás – jövője természetesen csakis saját elképzeléseiktől és életképességüktől függ, amihez a különböző érdekképviseletek és a kormányzat mindössze segítséget nyújthat. Fontos egy olyan kommunikációs közeg kiépítése, amely összekapcsolja a szakma képviselőit az érdekképviseletekkel és utóbbit a kormányzattal, a hatékonyságnövelő információk gyorsabb és gazdaságosabb áramlása érdekében – hangsúlyozta Csillag István.
Fuvarosok az EU-ba tartva – kormányzati segítséggel
Ma reggel írta alá a közúti fuvarozók EU-integrációs felkészítésének összehangolásáról szóló együttműködései megállapodást a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) és a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT). Csillag István miniszter kiemelte: a kormányzat elképzelési között szerepel az ÖKOPONT-megegyezés korlátainak a lazítása, a kombinált áruforgalom elősegítése érdekében díjkedvezmények bevezetése, valamint a környezetbarát járművek beszerzéséhez nyújtott támogatás.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben
Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.