Fiatalok millióinak természetes az autó- vagy lakásmegosztás

A K&H pénzügyi vetélkedő szakértői a felnövekvő generáció pénzügyi tudatosságát igyekeznek fejleszteni: ennek része az is, hogy mit vegyünk meg és mit elég alkalmanként kölcsönözni vagy közösen használni. 

 

2006-ban világszerte 350 ezren használták a közösségi autómegosztást, ez a szám 2015-re 7 millióra ugrott, és az előrejelzések szerint 2025-re várhatóan 36 millióan fognak aktívan élni ezzel a lehetőséggel.

Lakást is cserélhetünk egy idegennel akár a világ túlsó felén: előre megbeszélt időtartamban saját lakásunkat biztosítjuk a cserepartnernek, aki meg számunkra teszi otthonát elérhetővé.

Jelenleg Magyarországon 368 lakást ajánlanak alkalmi lakáscserére, ebből több mint 260-at a turisták számára legvonzóbb helyen, a fővárosban találunk. Emellett megannyi alternatív lehetőség adott már a pénzügyileg tudatos utazáshoz is.

Ha a fő igény a gyorsaság, akkor az elektromosrobogó-megosztás igénybevétele vagy rövidebb távnál a közbringarendszer az ideális választás. Ha viszont hosszabb útra készülünk, élhetünk a telekocsival, a közösségi felületen útitársakat kereshetünk az úticélunk és utazási időnk megjelölésével, természetesen az útiköltség megosztásával.

Önvezető taxikra vágynak a digitális világ fogyasztói
Radikális változás előtt áll a globális autóipar. A digitalizáció az egyik legerősebben befolyásoló tényező ebben a szektorban. A technológiai változások mellett a fogyasztók miatt is jelentős a ráhatás: sokan már önvezető taxiban utaznának vagy elektromos autót vezetnének.
A pénzügyileg tudatos fiatalok tisztában vannak ezekkel a megoldásokkal és ki is használják őket – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója és a vetélkedő zsűrijének elnöke. A közösségi eszközhasználat, azaz, hogy nem rendelkezünk saját autóval, nyaralóval vagy akár biciklivel, a jövőben egyre inkább egy lehetséges alternatíva lesz.

Ezek okos használatával nem csak pénztárcánkat kímélhetjük meg, de a környezetünk terhelését is csökkentjük. Elmondhatjuk gyermekünknek, ha nincs szükségünk rendszeresen az autóra, akkor a közösségi megosztáson alapuló megoldásokkal megspórolhatjuk a saját gépjárművel járó terheket.

Nem kell karbantartásra áldoznunk, illetve biztosításokat se kell fizetnünk az „üres” napokra. Birtoklás helyett tehát a megosztás is lehet az alapelvünk, vagyis hogy addig használjunk valamit, amíg arra feltétlenül szükségünk van, majd tegyük vissza a “közösbe”.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo