Fiatalok millióinak természetes az autó- vagy lakásmegosztás

A K&H pénzügyi vetélkedő szakértői a felnövekvő generáció pénzügyi tudatosságát igyekeznek fejleszteni: ennek része az is, hogy mit vegyünk meg és mit elég alkalmanként kölcsönözni vagy közösen használni. 

 

2006-ban világszerte 350 ezren használták a közösségi autómegosztást, ez a szám 2015-re 7 millióra ugrott, és az előrejelzések szerint 2025-re várhatóan 36 millióan fognak aktívan élni ezzel a lehetőséggel.

Lakást is cserélhetünk egy idegennel akár a világ túlsó felén: előre megbeszélt időtartamban saját lakásunkat biztosítjuk a cserepartnernek, aki meg számunkra teszi otthonát elérhetővé.

Jelenleg Magyarországon 368 lakást ajánlanak alkalmi lakáscserére, ebből több mint 260-at a turisták számára legvonzóbb helyen, a fővárosban találunk. Emellett megannyi alternatív lehetőség adott már a pénzügyileg tudatos utazáshoz is.

Ha a fő igény a gyorsaság, akkor az elektromosrobogó-megosztás igénybevétele vagy rövidebb távnál a közbringarendszer az ideális választás. Ha viszont hosszabb útra készülünk, élhetünk a telekocsival, a közösségi felületen útitársakat kereshetünk az úticélunk és utazási időnk megjelölésével, természetesen az útiköltség megosztásával.

Önvezető taxikra vágynak a digitális világ fogyasztói
Radikális változás előtt áll a globális autóipar. A digitalizáció az egyik legerősebben befolyásoló tényező ebben a szektorban. A technológiai változások mellett a fogyasztók miatt is jelentős a ráhatás: sokan már önvezető taxiban utaznának vagy elektromos autót vezetnének.
A pénzügyileg tudatos fiatalok tisztában vannak ezekkel a megoldásokkal és ki is használják őket – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója és a vetélkedő zsűrijének elnöke. A közösségi eszközhasználat, azaz, hogy nem rendelkezünk saját autóval, nyaralóval vagy akár biciklivel, a jövőben egyre inkább egy lehetséges alternatíva lesz.

Ezek okos használatával nem csak pénztárcánkat kímélhetjük meg, de a környezetünk terhelését is csökkentjük. Elmondhatjuk gyermekünknek, ha nincs szükségünk rendszeresen az autóra, akkor a közösségi megosztáson alapuló megoldásokkal megspórolhatjuk a saját gépjárművel járó terheket.

Nem kell karbantartásra áldoznunk, illetve biztosításokat se kell fizetnünk az „üres” napokra. Birtoklás helyett tehát a megosztás is lehet az alapelvünk, vagyis hogy addig használjunk valamit, amíg arra feltétlenül szükségünk van, majd tegyük vissza a “közösbe”.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo