EU Kommunikációs Közalapítvány: új internetes portál és többcsatornás kampány

Mától mindenki számára hozzáférhető a világhálón az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány honlapja, holnaptól pedig elindul a szervezet fiatalokat megcélzó kommunikációs kampánya. A népszavazásig tartó program három csatornán – SMS-en, a mozikban és az interneten keresztül – kívánja elérni a fiatalokat.

A portál célja, hogy minél sokszínűbb, részletesebb és közérthetőbb információt nyújtson azoknak, akik többet szeretnének tudni a Közalapítvány tevékenységéről, az Európai Unióról és a csatlakozásnak a mindennapi életre gyakorolt hatásairól. A honlapon megtalálható a Közalapítvány által működtetett 181-es információs telefonos szolgálathoz érkezett kérdések és válaszok gyűjteménye, de a látogatók mostantól e-mailben is feltehetik kérdéseiket, amelyek a megválaszolás után szintén az archívum részévé válnak. Hangsúlyosan jelen van a honlapon a fórum rovat, ahol az érdeklődők megoszthatják egymással gondolataikat, javaslataikat, legyenek azok a csatlakozást támogató vagy éppen ellenző vélemények.

„A Közalapítvány azt szeretné, ha a honlap nem egyszerűen egy újabb EU-oldal lenne, sokkal fontosabbnak tartjuk, hogy az információk végre élményszerűen jussanak el az érdeklődőkhöz” - mondta dr. Somody Imre, a Közalapítvány Kuratóriumának elnökhelyettese. Ezt a célt szolgálja például az igényes labirintus-játék és EU-kvíz, valamint a rövid leírással gazdagított linktár, amely felhasználóbarát módon segít az eligazodásban. A honlap riportsorozata szubjektív oldalról közelít Európához, olyan emberek is megszólalnak benne, akik a korábbi években már bebizonyították, hogy az igazi teljesítmény nem ismeri a határokat. Ebben a rovatban mindenkinek lehetősége van arra, hogy saját, személyes élményeit is elmesélje Európáról és a többi tagországról.

Holnaptól indul a fiatalokat megcélzó kommunikációs kampány és a népszavazásig tart. A program alapvetően három csatornán – SMS-en, a mozikban és az interneten keresztül – kívánja elérni a fiatalokat. Az akciók kvízjátékok köré épülnek.

Az SMS-játékban a regisztrált résztvevők az Európai Unióval kapcsolatos kérdésekre helyesen válaszolva ajándékokat kapnak, melynek fődíja egy utazás. A mozikban öt hétvégén keresztül hostessek segítségével információs anyagokat, ajándékokat kapnak a fiatalok, és a látogatókat itt is kvízjátékra invitálják értékes nyereményekért. Az Uránia Moziban március 29-én, szombaton 12 órás, ingyenes filmvetítés lesz, ahol az Uniós országok filmjeiből válogathatnak a nézők. Az interneten a már meglévő, fiatalokból álló közösségeket céloz meg a kommunikációs program, számukra EU-tudáson alapuló játékok indulnak az Index, a Startlap és a Habostorta internetes oldalak bevonásával.

Az EUKK tájékoztató tevékenységének társadalmi megítéléséről pár nappal ezelőtt készült, 621 főt megkérdező reprezentatív telefonos piackutatás szerint az eddigi tájékoztató kampány hatására a válaszadók 21 százaléka állította azt, hogy bizosan az EU-csatlakozás mellett fog szavazni. Az EUKK-s reklámot ismerők viszonylag magas arányban emlékeztek a hirdetések tartalmára is, a válaszadók 80 százaléka emlékezett a „mákos gubás”, közel kétharmaduk (59%) a „magyar mezőgazdaság” és a „családi vállalkozások” témájú hirdetésekre. A legtöbben továbbra is a televízióból (79%) és újságokból, illetve tájékoztató brossurákból (75%) szeretnének informálódni, de meglepően magas arány (14%) az interneten keresztül várja a tájékoztatást. A 181-es call center számot a megkérdezettek 63%-a ismerte.


Az

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo