A portál célja, hogy minél sokszínűbb, részletesebb és közérthetőbb információt nyújtson azoknak, akik többet szeretnének tudni a Közalapítvány tevékenységéről, az Európai Unióról és a csatlakozásnak a mindennapi életre gyakorolt hatásairól. A honlapon megtalálható a Közalapítvány által működtetett 181-es információs telefonos szolgálathoz érkezett kérdések és válaszok gyűjteménye, de a látogatók mostantól e-mailben is feltehetik kérdéseiket, amelyek a megválaszolás után szintén az archívum részévé válnak. Hangsúlyosan jelen van a honlapon a fórum rovat, ahol az érdeklődők megoszthatják egymással gondolataikat, javaslataikat, legyenek azok a csatlakozást támogató vagy éppen ellenző vélemények.
„A Közalapítvány azt szeretné, ha a honlap nem egyszerűen egy újabb EU-oldal lenne, sokkal fontosabbnak tartjuk, hogy az információk végre élményszerűen jussanak el az érdeklődőkhöz” - mondta dr. Somody Imre, a Közalapítvány Kuratóriumának elnökhelyettese. Ezt a célt szolgálja például az igényes labirintus-játék és EU-kvíz, valamint a rövid leírással gazdagított linktár, amely felhasználóbarát módon segít az eligazodásban. A honlap riportsorozata szubjektív oldalról közelít Európához, olyan emberek is megszólalnak benne, akik a korábbi években már bebizonyították, hogy az igazi teljesítmény nem ismeri a határokat. Ebben a rovatban mindenkinek lehetősége van arra, hogy saját, személyes élményeit is elmesélje Európáról és a többi tagországról.
Holnaptól indul a fiatalokat megcélzó kommunikációs kampány és a népszavazásig tart. A program alapvetően három csatornán – SMS-en, a mozikban és az interneten keresztül – kívánja elérni a fiatalokat. Az akciók kvízjátékok köré épülnek.
Az SMS-játékban a regisztrált résztvevők az Európai Unióval kapcsolatos kérdésekre helyesen válaszolva ajándékokat kapnak, melynek fődíja egy utazás. A mozikban öt hétvégén keresztül hostessek segítségével információs anyagokat, ajándékokat kapnak a fiatalok, és a látogatókat itt is kvízjátékra invitálják értékes nyereményekért. Az Uránia Moziban március 29-én, szombaton 12 órás, ingyenes filmvetítés lesz, ahol az Uniós országok filmjeiből válogathatnak a nézők. Az interneten a már meglévő, fiatalokból álló közösségeket céloz meg a kommunikációs program, számukra EU-tudáson alapuló játékok indulnak az Index, a Startlap és a Habostorta internetes oldalak bevonásával.
Az EUKK tájékoztató tevékenységének társadalmi megítéléséről pár nappal ezelőtt készült, 621 főt megkérdező reprezentatív telefonos piackutatás szerint az eddigi tájékoztató kampány hatására a válaszadók 21 százaléka állította azt, hogy bizosan az EU-csatlakozás mellett fog szavazni. Az EUKK-s reklámot ismerők viszonylag magas arányban emlékeztek a hirdetések tartalmára is, a válaszadók 80 százaléka emlékezett a „mákos gubás”, közel kétharmaduk (59%) a „magyar mezőgazdaság” és a „családi vállalkozások” témájú hirdetésekre. A legtöbben továbbra is a televízióból (79%) és újságokból, illetve tájékoztató brossurákból (75%) szeretnének informálódni, de meglepően magas arány (14%) az interneten keresztül várja a tájékoztatást. A 181-es call center számot a megkérdezettek 63%-a ismerte.
Az
EU Kommunikációs Közalapítvány: új internetes portál és többcsatornás kampány
Mától mindenki számára hozzáférhető a világhálón az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány honlapja, holnaptól pedig elindul a szervezet fiatalokat megcélzó kommunikációs kampánya. A népszavazásig tartó program három csatornán – SMS-en, a mozikban és az interneten keresztül – kívánja elérni a fiatalokat.
„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.
Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!
2024. május 16. Budapest
Véleményvezér
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?
A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában
Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben
Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?
A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén
Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta
Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.