Életbe lépett az EU spamellenes direktívája

Az EU december 11-én, csütörtökön életbe lépő adatkezelési elektronikus kommunikációs (Privacy and Electronic Communications) direktívája a spam (kéretlen levelek) áradatának úgy kíván gátat szabni, hogy szabályozza a direkt marketing anyagok e-mail és SMS üzeneteken keresztül történő terjesztését.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A spamküldők elleni intézkedések közül eddig ez a legszigorúbb, amely szerint a cégeknek, a kéretlen levelek kiküldése előtt meg kell szerezniük a magánszemélyek beleegyezését adataik felhasználására. A Clearswift, a biztonságos üzenetek, biztonságos korlátok és az elektronikus kommunikáció bevált gyakorlatának szállítója, elismeri az EU elkötelezettségét a spamellenes intézkedések terén, de egyben figyelmeztet a törvényi szabályozás hiányosságaira, amely nagyban csökkentheti annak hatékonyságát. Bár a Ferris Research szerint a spam csak az Egyesült Államok cégei számára mintegy 10 milliárd dolláros kiadást jelent 2003-ban, a törvény mégis a magánszemélyek, nem pedig a szervezetek védelmét célozza. Emellett a korlátozások csak az EU területéről küldött spamre vonatkoznak, tehát nem érintik a kéretlen levelek nagy részét, melyeket az Egyesült Államokból küldenek.

A Clearswift szerint sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni az oktatásra és a technológiára. Ha sikerül csökkenteni annak esélyét, hogy a kéretlen levelek tömeges küldése jövedelmet jelentsen a spamküldőknek, akkor azok üzleti modellje gazdaságtalanná válhat. A szervezetek segíthetik saját védelmüket, ha alkalmazottaik ismerik a spam kezelési eljárásokat, valamint ha a MAILsweeper Anti-spam Solution termékhez hasonló robusztus, többszintű spamellenes megoldásokat vezetnek be.

A korlátozásokat – mely szerint a magányszemélyeket tájékoztatni kell az információikat figyelő szoftvereszközökről (például e-mail-követő szoftverekről és cookie-król) – az Informatikai Bizottság Hivatala (Office of the Information Commission) tartatja be. A marketinggel foglalkozó cégeknek 12 héten belül kell igazodniuk az új törvényhez. Ezt követően a törvény megsértése bűncselekménynek minősül, amely legfeljebb 5000 angol font büntetést vonhat maga után, versenybírósági tárgyalás esetén pedig nincs felső határa a bírságnak. Emellett a szabályozás megsértése miatt kárt szenvedők kártérítési pert indíthatnak a felelős személy ellen. Bár a magyar szabályozás az EU jogszabályoknál előrébb jár, a szabályok betartatása egyelőre nem tekinthető zökkenőmentesnek.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo