Figyelemre méltóan változott a 18-29 évesek véleménye, hiszen a júliust megelőző négy hónap során 43 és 46 pontos indexük csak kis mértékű bizakodást jelzett, a hetedik hónapban viszont 59 pontos indexükkel a legfiatalabb felnőttek optimizmusa újra kiemelkedett a többi korosztály közül. Az index kiszámításának tényezői közül személyes anyagi helyzetét a következő egy évre vonatkozóan a megkérdezettek 12 százaléka látta jónak, szemben a májusi 7, valamint a júniusi 11 százalékkal. Rossznak 38 százalék tartotta saját pénzügyi kilátásait, ami jelentős javulás a márciusi 51 százalékhoz képest.
Az elkövetkező tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről a válaszadók 63 százaléka mondta a márciusi mélypontkor azt, hogy rosszak, szemben a májusi 62 százalékkal, a júniusi 54 százalékkal, valamint a júliusi 50 százalékkal. A "jó" véleményt képviselők aránya a júniusi 5-ről egy hónap alatt 7 százalékra emelkedett.
A Fogyasztói Bizalmi Index harmadik összetevőjét, a vásárlási hajlandóságot tekintve a válaszadók 37 százaléka tartotta rossznak helyzetét júliusban, ami megegyezik a júniusi értékkel, valamint kis mértékben jobb a márciusi mélyponttól. Vásárlási hajlandóságát jónak júliusban már a megkérdezettek 13 százaléka ítélte, a márciusi 9, illetve az előző három hónapban mért, egyaránt 11 százalékkal szemben. A Nielsen közleményében rámutatott: matematikailag a Fogyasztói Bizalmi Index nulla és 200 pont között lehet, de általában a jónak tekinthető 133 és a kevésbé jó 67 pont közötti értékeket vesz fel leggyakrabban a mutató.