Bulvár, sport és női dolgok kellenek a magyarnak

A magyar lakosság körében továbbra is nagy népszerűségnek örvend az újságolvasás - ezt tükrözik a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának 2009 első félévére vonatkozó adatai. A 15 évnél idősebb népesség 82 százaléka vett a kezébe ebben az időszakban valamilyen sajtóterméket. A magyar lakosság leginkább a szűkebb környezetét érintő hírekről, eseményekről szeret olvasni.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

100 magyar felnőtt közül 82 olvasott legalább egy lapot a Nemzeti Médiaanalízisben mért 168 sajtókiadvány közül 2009 első felében. Az olvasók átlagosan 3,8 lapot vettek a kezükbe a 2009 januárjától júniusáig tartó időszakban - derül ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának 2009 első félévére vonatkozó adataiból.

Az idei év első félévében a legolvasottabb fizetős (tehát pénzért megvásárolható) sajtótermék minden egyes lapszámával több, mint 1,1 millió magyar felnőttet lehetett elérni. Az egymillió főt ezen kívül egyetlenegy napilap olvasottsága haladja meg. Az ingyenesen terjesztett lapok figyelembe vételével megállapítható, hogy egy lapszámmal megjelenésenként akár 2,4 millió embert is tájékoztathatnak. A legolvasottabb fizetős napilap a Blikk, a hetilapok közül a Story, míg a havi és egyéb periodicitású lapok esetében a Nők Lapja Konyhát veszik a legtöbben kezükbe.

Az olvasottság abszolút száma mellett az olvasótábor növekedését is érdemes megfigyelni. Az előző, 2008. IV. - 2009. I. negyedéves időszakhoz képest legnagyobb olvasószám-növekedést mutató lapok tízes listáját az alábbi táblázat mutatja (az ingyenes hirdetési lapok a listán nem szerepelnek).

A kiadványokat tematika szerint csoportosítva elmondható, hogy az egyes fizetős laptípusok közül a megyei napilapok a legkedveltebbek, a felnőtt lakosság 29 százaléka olvassa ezeket (ez a szám a 18 vidéki megye lakosságára vetítve 40%). A válaszadók jelentős arányban (28%) veszik kézbe az önállóan terjesztett tévémagazinokat. A harmadik legolvasottabb lapcsoportot az általános női lapok jelentik (25%). Az előző időszakhoz képest enyhe növekedést mutat a politikai, közéleti valamint a pénzügyi, gazdasági lapok olvasottsága (előbbit a lakosság 9, utóbbit 6 százaléka veszi kézbe).

A lakosság többsége a helyi lapokat szereti forgatni

A magasabb vásárlóerővel rendelkező, az ESOMAR társadalmi státuszindex szerinti ABC1 szegmens 89 százaléka olvas legalább egy nyomtatott sajtóterméket. Ők a vizsgálati időszakban átlagosan 4,3 lapot olvastak. E csoport az átlagosnál nagyobb érdeklődést tanúsít a gazdasági és közéleti napi-, valamint hetilapok iránt.

Bár számos lap az egész országban kimagasló népszerűségnek örvend, a magyar lakosság leginkább a szűkebb környezetét érintő hírekről, eseményekről szeret olvasni. Ezért az egy-egy településen, településtípuson megjelenő sajtótermékeket az ottani lakosság sokszor szívesebben lapozza fel, mint egy országos terjesztésű újságot. Az alábbi ábra az egyes településtípusokon élők 10-10 legolvasottabb lapját mutatja be (az ingyenes hirdetési lapok a listán nem szerepelnek).

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo