Budapest: minél jobban ismerjük, annál jobban szeretjük

A magyarok egyharmada még soha nem járt a fővárosban, de a lakosság többsége nagyon büszke rá, és még a Budapestet jól ismerők is úgy látják: számos meglepetést tartogat – derült ki a Vodafone 4G Budapest Essentials felkérésére készített reprezentatív kutatásból.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

Leginkább a fiatalok lelkesednek: minden második harminc alatti egyetért azzal az állítással, hogy a főváros nagyon sok fiatalt tart vissza a kivándorlástól. A tudatosan felépített Budapest-márkát ugyanakkor szinte mindenki hiányolja, a pozitív fejleményeket pedig jellemzően az uniós forrásoknak és a fővárosban élő kreatív fiataloknak tulajdonítják.

Minél jobban ismerjük Budapestet, annál jobban szeretjük – derült ki a Vodafone 4G Budapest Essentials városi fesztivál felkérésére készített reprezentatív kutatásból. A magyar lakosság közel egyharmada még soha nem járt Budapesten, további 27%-uk pedig csak 1-2 alkalommal fordult meg a fővárosban. A várost jól ismerők döntő többsége (77%) viszont nagyon büszke Budapestre, és tízből csaknem kilenc válaszadó (85%) úgy gondolja, hogy a benne élők számára is tartogat meglepetéseket. Az előbbi adatok ismeretében talán nem meglepő, hogy a válaszadók közel fele (49%) Budapestet tartja Európa legjobb fővárosának, és sokak (40%) szerint a világ egyik legélhetőbb helye. Mások viszont úgy látják: akad még tennivaló ahhoz, hogy Európa élvonalába kerüljünk. A válaszadók közel kétharmada bővítené a zöldfelületeket, és nagyon fontosnak tartja a közösségi és a kerékpáros közlekedés fejlesztését. Egyébként a legtöbb - Budapest jövőjét – illető kérdésben komoly véleménykülönbség van a fiatalabbak és az idősebbek között: a 18-29 éves korosztály 16%-a például kifejezetten hiányolja a felhőkarcolókat a város sziluettjéből, az 50 felettiek 97%-a viszont hallani sem akar a dologról.

Budapest: a lehetőségek városa, profi imázs nélkül

A 30 alattiak szemében Budapest a lehetőségek városa: a 18-29 évesek 53%-a egyetért azzal az állítással, hogy a főváros kínálta lehetőségek sok olyan fiatalt tartanak itthon, akik egyébként kivándorolnának. Az idősebbek ezt is borúsan látják: csupán az 50-59 évesek negyede tarja ennyire vonzónak a budapesti életet. Akad azért olyan kérdés is, amiben egyetértés uralkodik: a tudatos márkaépítést és a kiforrott turisztikai koncepciót szinte mindenki hiányolja. A felmérés szerint a döntő többség (86%) úgy látja: a profi Budapest-imázs kialakítása még várat magára, és sokkal többet lehetne kihozni a fővárost népszerűsítő kommunikációs kampányokból is. Minden második válaszadó szerint Budapest fejlődése elsősorban a fővárosban élő kreatív embereknek köszönhető, de ennél is többen vannak azok (56%), akik az Európai Uniótól kapott támogatásoknak tulajdonítják az eredményeket. (Habár érthető okokból nyáron nem Budapest a legnépszerűbb belföldi célpont.)

Tényleg ilyen a magyar turista?
A viselkedésünk árulja el leginkább a magyarságunkat, ha külföldön járunk – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden harmadik embert ért már meglepetés amiatt, hogy egy idegen országban valaki megértette a magyarul elhangzott szavakat.
„A városvezetés egyik legfontosabb feladata, hogy becsatornázza az itt élő fiatalok, művészek és kreatív műhelyek elképzeléseit, ezért is szeretnénk létrehozni egy önálló szervezeti egységet, amit bárki felkereshet az ötleteivel. Közszereplőként és magánemberként is látom, hogy az elmúlt években milyen fontos szerepet játszott a város életében a budapestiek ötletessége, a fiatal vállalkozások és az alulról jövő kezdeményezések sokasága. Minden lehetséges eszközzel támogatnunk kell őket” – nyilatkozta a kutatás eredményeiről Szalay-Bobrovniczky Alexandra, főpolgármester-helyettes.

Budapest fesztiválváros, és ez teszi vonzóvá külföldiek szemében

A felmérésben résztvevők közel kétharmada szerint Budapest egy igazi fesztiválváros, és ez a külföldiek számára nagyon vonzóvá teszi. Egy nagyszabású fővárosi rendezvény ugyanakkor a belföldi turizmus fellendítésére is alkalmas lehet. A megkérdezettek 77%-a örömmel venne részt olyan programokon, amit Budapest világörökségi részén vagy egyéb különleges helyszínein rendeznek

„A mobilkommunikáció fejlődésének köszönhetően ma már sokkal könnyebb felfedezni egy várost, mint pár évvel ezelőtt. Elég csak azokra a közösségi alkalmazásokra gondolni, amelyek segítségével rátalálhatunk a legjobb szórakozóhelyekre, éttermekre vagy kávézókra, és elolvashatjuk a helyiek értékeléseit is. Ha egy vállalkozás felkerül az ország digitális térképére, és tudatosan építi az online jelenlétét, akkor a forgalmát is jelentősen növelheti. Ugyanezt elmondhatjuk Budapestről is: minél több okosan szerkesztett, de hiteles tartalom kerül fel róla a világhálóra, annál több emberhez jut el a híre” – tette hozzá Baráth Péter, a Vodafone márkaigazgatója.

Véleményvezér

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.
Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo