Bizottság vizsgálja, miért késett 3 percet a vonat

A svájciak átlag 72 alkalommal utaznak vonaton egy évben és összesen csaknem 2.500 kilométert tesznek meg. Most azonban elégedetlenkednek kiváló vasúti hálózatukkal, mert előfordul, hogy 3 percet is késnek a járatok...

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A régi mondás szerint órát lehet igazítani az alpesi ország vonataihoz, de úgy tűnik, ez már nem mindig igaz. A szerelvények több, mint 90 százaléka mindenesetre változatlanul pontosan érkezik, de előfordul, hogy több perces, netán még hosszabb késések is vannak, például a különösen forgalmas Zürich-Bern vonalon. Összehasonlításul: az ugyancsak meglehetősen jó hírű német hálózaton minden negyedik vonat pontatlan.

Kép: Pixabay

A svájci vasút most vizsgáló bizottságot küldött ki a helyzet felmérésére és a probléma megoldására. A szakértők nehéz feladatról beszélnek, hiszen az országban európai viszonylatban messze a legnagyobb a jelentősége a vasúti közlekedésnek. A 2.500 km-el szemben az ugyancsak hegyes Ausztriában átlagosan csak évi 1.500 kilométert tesz meg a polgár vonaton, Lengyelországban 500-at, míg Dániában mindössze 37-et...

A szakértők a hálózat egyre nagyobb sűrűségével és az ebből eredő felújítási munkákkal indokolják a késéseket és azt mondják: már az is nehéz, hogy fenntartsák a jelenlegi helyzetet. (Forrás: Swissinfo)

Jó árakkal is nehéz betörni a nagyok közé
A 28 országban, köztük hazánkban működő Flixbus anyacége Németországban Flixtrain néven csinál konkurenciát az állami vasúttársaságnak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo