Bizottság vizsgálja, miért késett 3 percet a vonat

A svájciak átlag 72 alkalommal utaznak vonaton egy évben és összesen csaknem 2.500 kilométert tesznek meg. Most azonban elégedetlenkednek kiváló vasúti hálózatukkal, mert előfordul, hogy 3 percet is késnek a járatok...

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A régi mondás szerint órát lehet igazítani az alpesi ország vonataihoz, de úgy tűnik, ez már nem mindig igaz. A szerelvények több, mint 90 százaléka mindenesetre változatlanul pontosan érkezik, de előfordul, hogy több perces, netán még hosszabb késések is vannak, például a különösen forgalmas Zürich-Bern vonalon. Összehasonlításul: az ugyancsak meglehetősen jó hírű német hálózaton minden negyedik vonat pontatlan.

Kép: Pixabay

A svájci vasút most vizsgáló bizottságot küldött ki a helyzet felmérésére és a probléma megoldására. A szakértők nehéz feladatról beszélnek, hiszen az országban európai viszonylatban messze a legnagyobb a jelentősége a vasúti közlekedésnek. A 2.500 km-el szemben az ugyancsak hegyes Ausztriában átlagosan csak évi 1.500 kilométert tesz meg a polgár vonaton, Lengyelországban 500-at, míg Dániában mindössze 37-et...

A szakértők a hálózat egyre nagyobb sűrűségével és az ebből eredő felújítási munkákkal indokolják a késéseket és azt mondják: már az is nehéz, hogy fenntartsák a jelenlegi helyzetet. (Forrás: Swissinfo)

Jó árakkal is nehéz betörni a nagyok közé
A 28 országban, köztük hazánkban működő Flixbus anyacége Németországban Flixtrain néven csinál konkurenciát az állami vasúttársaságnak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo