Bizonytalanok és aggódnak a németek

Javult valamelyest a fogyasztói hangulat Németországban, bár továbbra is inkább bizonytalanságot és aggodalmat tükröz. A lakosság vásárlási hajlandósága enyhén javult, a jövedelmi várakozásaikat viszont kissé visszafogták, a gazdasági helyzet megítélése pedig alapvetően nem változott a GfK gazdaságkutató intézet és a Nürnbergi Piaci Döntések Intézete (NIM) decemberre vonatkozó várakozásokról készült kedden publikált felmérése alapján.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A GfK németországi fogyasztói hangulatindexe decemberre vonatkozóan 0,5 ponttal javult a novemberihez képest: mínusz 27,8 pontra mínusz 28,3 pontról, és így kissé jobb lett a várt mínusz 27,9 pontnál is.

Aggódnak a megtakarítás miatt is (Fotó: Depositphotos)
Aggódnak a megtakarítás miatt is (Fotó: Depositphotos)

A fogyasztói hangulat enyhe emelkedése a megtakarítási hajlandóság e havi 8,5 pontról 5,3 pontra történő csökkenéséből adódik.

"Három egymást követő hónap csökkenése után a fogyasztói hangulat az év végéhez közeledve stabilizálódik. Továbbra is nagyon alacsony szinten van, és a következő hónapokban nem látszik tartós fellendülés jele" - kommentálta a felmérés megállapításait Rolf Bürkl, a NIM fogyasztói szakértője. "A hangulatot továbbra is a bizonytalanság és az aggodalom jellemzi."

Ez a bizonytalanság különösen a megtakarítási hajlandóságban mutatkozik meg. A NIM által nemrégiben végzett mélyreható elemzés is ezt támasztja alá: a fogyasztókat kifejezetten arról kérdezték, hogy miért gondolják, hogy most van a megfelelő pillanat a megtakarításra. A nyílt felmérésben a résztvevők mintegy harmada azt állította, hogy a jelenlegi politikai és gazdasági helyzet nagyon elbizonytalanítja őket.

Ennek következtében aggódnak, és úgy vélik, hogy a legjobb, ha megtakarítják a pénzüket. A jelenlegi konfliktusok, például az ukrajnai és a közel-keleti háború mellett elsősorban a magas németországi infláció erősíti a megtakarítási hajlandóságot.

"Ez empirikusan megerősíti, hogy a megtakarítási hajlandóság kevésbé a tudatos pénzügyi befektetések mutatójaként, hanem sokkal inkább a fogyasztói bizonytalanság mértékeként értelmezhető" - mondta Rolf Bürkl. "Ez azonban fordítva azt is jelenti, hogy a fogyasztói hangulat fenntartható helyreállításához az infláció ésszerű szintre való visszahozása és a ne

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo