Beindult a turizmus - a cégek is ráharaptak a SZÉP-kártyára

Jelentősen megnőtt a Szép-kártya feltöltések és a költések értéke idén az első fél évben a kártyakibocsátók adatai szerint.

Az OTP Pénztárszolgáltató az MTI érdeklődésére közölte: az idei első fél évben a munkáltatók 165 milliárd forintot utaltak a munkavállalóik SZÉP-kártya számláira, 30 százalékkal többet a tavalyi azonos időszakinál. A feltöltések növekedésében a SZÉP-kártya széles körű felhasználhatósága mellett a kedvező jogszabályi környezetnek is fontos szerepe van, hiszen december 31-ig csak a 15 százalékos szja terheli a SZÉP-kártyás juttatásokat, a zsebekre kedvező adózás mellett utalható keretösszeg pedig a korábbi időszak mintegy duplája.

Az első féléves költés összege - 123 milliárd forint - még a feltöltéseknél is markánsabb, 67 százalékos növekedést mutatott tavalyhoz képest - közölte az OTP.

Alacsony volt a bázis 

A költés kiugró növekedése részben abból fakad, hogy a tavalyi bázis a járványhelyzet miatt alacsony. Ugyanakkor az adatok azt mutatják, hogy különösen a májusi és a júniusi költés a járvány előtti évekhez képest is rekord értékeket ért el. Ebben a járvány miatti korlátozások fokozatos feloldása, a belföldi utazások elsődlegessé válása mellett leginkább a zsebek közötti átjárhatóságot lehetővé tevő áprilisi jogszabály-módosítás játszott szerepet.

Idén már tíz éve, hogy az OTP Pénztárszolgáltató a piacon elsőként elérhetővé tette az OTP SZÉP kártyát. A juttatás mára a belföldi turizmus és vendéglátás egyik motorjává vált, 1,7 millióan használják. Az elmúlt tíz évben a magyar munkavállalók több mint 1000 milliárd forintnyi feltöltést kaptak OTP SZÉP kártyáikra.

A K&H Bank arról tájékoztatott, hogy az alszámlák közötti átjárhatóságnak is köszönhetően hatalmas érdeklődés van a SZÉP-kártya iránt. 2021 első felében duplájával emelkedett az elfogadóhelyek száma és a szálláshely, valamint a szabadidő alszámlák használata is megkétszereződött az előző év azonos időszakához képest.

Rengeteg vállalkozás csatlakozott 

Míg tavaly egész évben több mint 4 ezer vállalkozás csatlakozott a programhoz, idén az első fél évben több mint 3400-zal bővült a K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek száma. Ezzel országos szinten közel 34 ezerre nőtt a fizetési lehetőségek száma.

Az alszámlák közötti átjárhatóság a kártyahasználatban is látványos növekedést produkált. Amíg az első negyedévben csupán 3 százalékkal emelkedett a tavalyi időszakhoz képest a K&H SZÉP-kártya forgalom, addig az első hat hónapban már 55 százalékos növekedés látható. Ezzel az első fél évben a költések elérték a 11 milliárd forintot.

A bank szerint mindez nagyban annak köszönhető, hogy a vírus miatti korlátozások hatására háttérbe szoruló szálláshely és szabadidő alszámlák újra használatba kerültek: az előbbinél 125, az utóbbi esetében 100 százalékkal emelkedett a forgalom az első fél évben a tavalyi év azonos időszakához képest. Emellett a vendéglátás alszámláról kifizetett összeg is tovább emelkedett: itt tavalyhoz képest 37 százalékos a növekedés, ami így összességében több mint 7,5 milliárdos forgalmat jelent.

A jóváírások szempontjából nem okozott meglepetést az elmúlt fél év. Megtartotta első helyét a vendéglátás alszámla, amin 24 százalékkal növekedett a feltöltés, míg a szabadidő és a szálláshely alszámlákra 13, illetve 3 százalékkal került több pénz, mint tavaly ilyenkor

Véleményvezér

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo