Balaton, Horvátország vagy Kréta?

A Google minden hónapban nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb és a legnagyobb mértékben növekvő keresőkifejezések listáját. Az országonkénti és témánkénti bontás alapján érdekes trendeket és területi jellegzetességeket figyelhetünk meg. Májusban az utazás felé fordult a figyelmünk.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Érthető módon, a nyár közeledtével és a hőmérő higanyszálának egyre feljebb kúszásával az emberek figyelme a nyaralásra koncentrálódik. A legtöbb információt a különböző szálláslehetőségekről, utazási módokról és célállomásokról praktikusan egy helyen, az interneten található.

A legnépszerűbb keresőkifejezések 20-as toplistájának élén is a Balaton (1.) található. Ez nem meglepő, hiszen a Magyar Turizmus Zrt. szerint a belföldre tartó utazók csaknem fele (42,7%) ide szeretne ellátogatni a nyáron. Ehhez kapcsolódóan a listán kiemelkedő helyen található még a balatoni szállás (7.), illetve Zamárdi (13.) is. Akik testi-lelki felfrissülésre vágynak, a hazai wellness szállodákat és élményfürdőket is szívesen felkeresnék. A wellness (legdinamikusabban növekvő kulcsszavak között 9.) még mindig felkapott pihenési forma. Sokan regenerálódnának olyan gyógyvizükről híres településeken, mint Hajdúszoboszló (14., ill. 10.), Tiszafüred (20.), vagy az egyre népszerűbb Egerszalók (16.).

Körültekintő magyarok

Nemcsak a Magyar Turizmus Zrt. statisztikái szerint, hanem a Google keresési toplistáiban is a legnépszerűbb külföldi nyaralási célpont Horvátország (3.). A ranglistából jól látható, hogy Horvátország térképe (11.) és a gyönyörű történelmi város, Trogir (17.) is nagyon érdekli az internetezőket. A horvát tengerparton kívül Görögországot (legdinamikusabban növekvő kulcsszavak között 8.) és annak gyönyörű szigeteit (Kréta 10., Zakhynthos 12., illetve a feltörekvő Korfu a 20.) találják egyre többen csábító úticélnak.

A lista alapján megállapítható, hogy a magyarok körültekintőek, és nem csak maga a nyaralóhely érdekli őket, hanem annak megközelítése, az útvonaltervezés is (2. ill. 1.). Jó látni, hogy a nyaralás alatt biztonságukat sem hagyják figyelmen kívül, hiszen sokan gondolnak az utasbiztosításra (8.). Megfontoltságról árulkodik az is, hogy a valutaváltásról (16.) és valuta árfolyamokról (6.) még itthon tájékozódnak az emberek.

Sokan gondolkodnak pénztárcakímélő nyaralásban, valószínűleg ezért keresnek rá annyian a last minute (9.) ajánlatokra, az üdülési csekkre (2.) és a fapados (15.) repülési lehetőségekre. A divatban hódít a retro, de úgy tűnik, hogy az utazás területén is. Sok internetezőnek jut eszébe, hogy a nyaralásra lakókocsival (19.) induljon útnak, vagy hogy a '90-es évek közkedvelt olasz üdülőhelyére, Bibione-ba (19.) látogasson.


A legnépszerűbb kulcsszavak

  1. balaton
  2. útvonaltervező
  3. horvátország
  4. strand
  5. etyek
  6. nyaralás
  7. balatoni szállás
  8. utasbiztosítás
  9. last minute
  10. kréta
  11. horvátország térkép
  12. zakynthos
  13. zamárdi
  14. hajduszoboszló
  15. fürdőruhák
  16. valutaváltás
  17. trogir
  18. málta
  19. lakókocsi
  20. tiszafüred

A legdinamikusabban növekvő kulcsszavak

  1. útvonaltervező
  2. üdülési csekk
  3. horvátország
  4. utazási irodák
  5. nyaralás
  6. valuta árfolyam
  7. dubai
  8. görögország
  9. wellness
  10. hajdúszoboszló
  11. ferihegy
  12. tunézia
  13. zalakaros
  14. last minute
  15. fapados
  16. egerszalók
  17. párizs
  18. bora bora
  19. bibione
  20. Korfu

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo