Az idei év nyertese az iwiw és a hotdog

A Google.hu-n a közösségi oldalak neveire kerestek rá legtöbben az előző évhez képest. A tízes listára felfért még a love, a hotdog és az emo is.

A Google Year-End Zeitgeist (azaz "korszellem") 2007 leggyorsabb növekedést produkáló keresőszavait vizsgálta, és végül felállított egy globális és egy országos lebontású toplistát. Ez alapján képet kaphatunk arról, hogy az elmúlt 12 hónap során a magyar, illetve a világszerte internetezők milyen típusú információszerzéshez vették igénybe a keresőmotort, mi állt érdeklődésük középpontjában.

A Google.hu-n 2007-ben az alábbi kifejezésekre kerestek rá legtöbben az előző évhez képest:

  1. youtube
  2. iwiw
  3. myvip
  4. vatera
  5. love
  6. emo
  7. startlap
  8. port
  9. hotdog
  10. elvira


Az eredmények tisztán mutatják, hogy a közösségi oldalak népszerűsége igencsak megnőtt - az, hogy nemcsak magyar ( 2. iwiw), hanem nemzetközi oldal (3. myvip) is szerepel a dobogós helyek között, annak a jele, hogy ismerőseink köre jelentős mértékben kiterjed az országhatárokon túlra is. A YouTube (1.) videó-megosztó oldal is közösségi indíttatásúnak mondható, sikere abban rejlik, hogy szinte bármilyen videoklipet, mozifilm- és tévésorozat-részletet vagy magánfelvételt megtekinthetünk és megoszthatunk másokkal. Nagyjából ezen az elven működik a hotdog is (9), csak nem nemzetközi, hanem hazai szinten.

A vatera (4.) az online vásárlás révén hozza össze az embereket, ezen az oldalon termékek széles skálája (ékszerek, ruhák, háztartási gépek, műszaki cikkek, autók stb) cserél gazdát. A love (5.) kifejezés tavalyihoz képesti fokozódó népszerűsége is a kapcsolatépítés megnövekedett fontosságát és új módjainak terjedését tükrözi.
A magyar top10-ben szerepel még az idén nagy teret hódító emo (6.) zenei stílus, amely az emotional, azaz érzelmes punk zene rövidítése. Ezen kívül a startlap (7.) - ahol témakörök szerint megkereshetjük a számunkra érdekes weboldalakat -, a port.hu (8.), a tévécsatornák műsorait, sorozatok és mozifilmek leírást tartalmazó portál, és az elvira (10.), az online vasúti-menetrend lett felkapott 2007-ben.

A Google globális eredményei hasonló tendenciát mutatnak, az első tíz legdinamikusabban növekvő kereső kifejezés között közösségi (badoo, facebook, hi5) és videó-megosztó (dailymotion, youtube) oldalak találhatók, illetve a virtuális valóságra épülő second life.Az Egyesült Államok toplistájából szemezgetve láthatjuk, hogy 2007-ben az amerikaiak ízlése nem túlzottan különbözött a miénktől a tévésorozatok terén. Az USA első 5 helyezettje a Heroes, azaz Hősök; a Lost, azaz Eltűntek, a Doktor House, a 24 és a Bones, azaz Dr Csont sorozatok.

Az amerikaiakat 2006-hoz képest idén a receptek közül elsősorban a Master Cleanse tisztítókúra, más néven a limonádé-diéta alapján készítette ételek, a francia lecsó (ratatouille), a cukkinis kenyér és a parmezán sajtos padlizsán receptjei érdekelték.
A számos örökérvényű kérdés közül a Google.com egyesült államokbeli látogatói az alábbi "hogyan" (how) kezdetű kérdéseket tették fel leggyakrabban az előző évhez képest: 1. hogyan csókoljunk (how to kiss) 2. hogyan rajzoljunk (how to draw) 3. hogyan kössünk (how to knit) 4. hogyan törjünk fel kódokat (how to hack) 5. hogyan táncoljunk (how to dance).

Ha a Google 2007 Year-End Zeitgeist eredményeiről többet szeretne megtudni, látogasson el a http://www.google.com/intl/en/press/zeitgeist2007/ oldara!

Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo