A Közalapítvány tovább kívánja folytatni kommunikációs tevékenységét, nemzeti konszenzusteremtő munkáját, és továbbra is autonóm, hiteles tájékoztatási forrás szeretne maradni a közvélemény számára - ez derült ki az EUKK május 15-i sajtótájékoztatóján. Továbbá, hogy április 12-én lezárult az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány tájékoztató tevékenységének első szakasza, melyet a Közalapítvány Kuratóriuma május 7-i ülésén értékelt. Ezt az időszakot a kuratórium tagjai sikeresnek ítélték meg: a lakosság 70-75%-a lelkileg átérezte és befogadta az ”IGEN”-t, 3 millió magyar IGEN szavazatával személyesen is megtette az első lépést az EU-ba vezető úton, a lakosság túlnyomó többsége (77%) megértette, hogy a csatlakozási népszavazás sorskérdés. A lakosság 73%-a állítja, hogy ma többet tud az Európai Unióról, mint ez év januárjában.
Az EUKK elmúlt száz napos munkája kommunikációtörténeti szempontból kiemelkedő, hiszen ilyen átfogó, komplex és széleskörű tájékoztató kampány ilyen rövid idő alatt még nem volt Magyarországon. 3,8 millió válaszkártyával ellátott levelet eddig még soha nem küldtek ki Magyarországon, és a több mint ötszázezer visszaérkezett válaszlevél kimagasló eredménynek tekinthető. A Közalapítvány rendezvényei közül az Európa-híd mindent felülmúló sikere bizonyította, hogy az emberekben él a társadalmi megbékélés iránti igény.
A Közalapítvány több párhuzamos feladatot oldott meg: hosszú távon is hatékonyan működő tájékoztatási rendszert épített ki és a népszavazásra buzdító érzelmi és racionális alapokon nyugvó komplex (a reklám, a PR és a direkt marketing elemeit ötvöző) marketingkommunikációs tevékenységet folytatott egy időben.
A kommunikációs szakmai szövetségek vezetői szerint maga a kampány alapjaiban jó, körültekintő és megalapozott volt. Elmondták, hogy a reklámszakma számára is igen nagy kihívást jelentett egy ilyen méretű kampány ilyen rövid idő alatt való létrehozása, ami csak úgy valósulhatott meg, hogy minden partner közötti együttműködés nagyon magas színvonalon történt. A reklámipar ismert képviselői első alkalommal vettek részt a tender kiírásában és bírálatában. Ez hitelesítette a tenderek tisztaságát és profizmusát.
A Kuratórium megállapította, hogy a rendelkezésre álló idő szűkössége mellett nehézséget jelentett, hogy sok államigazgatási szervezet önálló, nem összehangolt, mégis közel azonos kommunikációs kampányt folytatott. A társadalom már lefutottnak érezte a népszavazás kimenetelét és az IGEN biztos tudatában a vártnál kisebb arányban vett részt a népszavazáson. A Közalapítvány túlzottan bízott a magas részvételt előrejelző kutatásokban, ezért az alacsony részvételt csalódásként élte meg, annak ellenére, hogy az eddigi népszavazások részvétele alapján saját korábbi célkitűzése is 50% körüli részvételt tartott reálisnak. Az alacsony részvétel arra figyelmeztet, hogy a jövőben a társadalmi aktivitást igénylő kérdésekre az átlagosnál jóval nagyobb figyelmet kell fordítani.
A Közalapítvány alapvető céljai – úgymint korrekt, szakmai alapokra helyezett és széles körű tájékoztatás és a csatlakozásra való érzelmi ráhangolódás elősegítése – csak hosszú távon képesek megvalósulni, de az EUKK már ez alatt a néhány hónap alatt is komoly lépéseket tett ezek elérése felé.
“A közel három hónapos tájékoztató tevékenység szakmailag jó kampány volt. Bár voltak hiányosságai, de ezek közül egy sem stratégiai jelentőségű.” – mondta Dr. Somody Imre, a Kuratórium elnökhelyettese.
A Közalapítvány tájékoztató munkájának első, a népszavazásig tartó szakasza lezárult. Jelenleg a következő, Magyarország csatlakozásáig tartó időszakra történő felkészülés folyik. Az EUKK a hosszú távra felállított alapvető célok megvalósulása érdekében tovább kívánja folytatni tájékoztató tevékenységét, a nemzeti konszenzusteremtő munkáját, és továbbra is autonóm, hiteles tájékoztatási forrás szeretne maradni a közvélemény számára.
“Mi sikernek tartjuk a népszavazás magas IGEN arányát, büszkék vagyunk arra, hogy magyarok milliói partnerként fogadták el a Közalapítványt, és köszönetet mondunk mindazoknak, akik tevőlegesen hozzájárultak a sikerhez” - összegezte Dr. Palánkai Tibor, a Kuratórium elnöke.
Az EU kommunikációról
Sikeresnek és szakmailag jó kampánynak értékeli az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány a népszavazásig tartó tájékoztató tevékenységét.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből
Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát
Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek
Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.

Állítólag Veszprém megye összes védőnőjétől megvonták a költségtérítési támogatást
Nem hisszük el, hogy igaz.

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.