Az elszálló enegiaárak miatt a mosáson is spórolnak a magyarok

A tapasztalható energiaár-emelkedések miatt minden ötödik ember rövidebbre vette rendszeresen használt mosási programját, a megkérdezettek majdnem fele ruhatípustól függően teszi ezt meg. A válaszadók több mint 10 százaléka pedig a leggyakrabban kiválasztott mosási hőmérsékletet is csökkentette – derül ki a Candy Hoover Hungary Kft. legfrissebb, csaknem 5200 fő megkérdezésével készült online kutatásából. 

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megkérdezettek számára az adott mosási program kiválasztásakor kiemelten fontos a hatékonyság, nem mindegy tehát, hogyan tisztítja meg a gép a ruhákat. Döntő szempont még az energiafelhasználás, ezt követi a mosási ciklus hossza, vagyis a program időtartama. Azt lehet mondani, hogy szigorúan bánunk a ruháinkkal, mert a legkevésbé fontos szempont azok kímélése.    

Sokat mosunk és sokat is költünk mosószerre

A magyarok 59 százaléka hetente 2-4 alkalommal mos, de a válaszadók 25,7 százaléka arról számolt be, hogy naponta elindítja a gépet. Mi több, saját bevallásuk szerint valamivel több mint 10 százalék egy nap többször is elindítja a készüléket – ez érthető módon a három- vagy ennél is többtagú családoknál a legjellemzőbb.

Heti egyszer a nyilatkozók 13,8 százaléka mos ruhát, havonta néhány alkalommal csupán 1,6 százalék. A válaszadók akkor indítják el leggyakrabban a mosógépet, amikor a szükséges ruhamennyiség összejön (69,3 százalék). Ezen kívül inkább hétvégén mosnak az emberek (16,7 százalék), mint hétköznap (13,9 százalék).

Mosószert a megkérdezettek több mint fele (52,9 százalék) havonta egy-két alkalommal vásárol, 36,6 százalékuk negyedévente néhány alkalommal, 10,5 százalék pedig félévente nagyobb tételben szerzi ezt be. Havi szinten a többség (51,1 százalék) 5-10 ezer forintra teszi azt az összeget, amit mosószerre költött, több mint egyharmaduk (34,2 százalék) 5 ezer forint alatt költ, míg 12 százalék 10-15 ezer forint között áldoz erre. 15 ezer forintnál többet pedig 2,7 százalék hagy a boltokban.  

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo