A Magyar Turisztikai Egyesület (MATUR) felhívást adott ki azért, hogy a vasúti szárnyvonalak megszüntetéséről szóló döntésben az állam vegye figyelembe a turisztikai szempontokat is. Az egyesület véleménye szerint a GKM előterjesztése a jelenlegi vasúti közlekedési szituációból indul ki, nem a közlekedésszervezéssel, fejlesztésekkel elérhető forgalmi lehetőségekkel tervez, különösen hátrányosan érinti az elmaradott régióként számon tartott térségeket, a környezetvédelmi, turisztikai szempontokkal nem megfelelő súllyal számol.
A szüneteltetésre javasolt vonalak között olyanok is vannak, amelyek turisztikailag kiemelkedő jelentőségűek, nemzeti parkok, tájvédelmi körzetek, műemléki látnivalók - azaz turisztikai vonzerők - környezetbarát megközelítését teszik lehetővé, jól szolgálják az ifjúsági turizmust az egyesület szerint.
A GKM korábban azt ígérete, hogy "valamennyi szempont együttes mérlegelésével hoz döntést", ezért a MATUR közlekedési tagozata megfontolásra ajánlja a Kecskemét-Kiskunmajsa közötti, a Kiskunsági Nemzeti Park megközelítését segítő bugaci kisvasút, a Kisújszállás-Kál-Kápolna, illetve a Karcag-Berekfürdő-Tiszafüred között közlekedő, a Tisza-tó üdülőkörzet elérését szolgáló, és a 78-as számú Balassagyarmat-Ipolytarnóc vasútvonalak személyforgalmának fenntartását. Ugyanakkor elfogadhatatlannak tartják a 87-es számú Eger-Szilvásvárad (Szalajka-völgy)-Putnok, valamint a Szerencs-Abaújszántó-Boldogkőváralja-Korlát-Vizsoly-Gönc-Hidasnémeti vasút személy-forgalmának megszüntetését.