A nők sokkal lelkesebbek...

Idén átlagosan öt fő részére, harmincezer forint értékben vásárolunk karácsonyi ajándékot - általában egy bevásárlóközpontban.

A magyar lakosság fele legalább öt főnek tervez idén karácsonyi ajándékot vásárolni, meglepő módon a megyeszékhelyeken, illetve egyéb városokban élők több embernek szeretnének ajándékkal kedveskedni, mint a fővárosban élők - derül ki a kirakat.hu és a Szonda Ipsos közös felméréséből.

A vizsgálat egy másik eredménye viszont biztos keveseket ér váratlanul: a nők körében nagyobb az ajándékozási kedv, mint a férfiak körében. Az életkor előrehaladtával csökken a megajándékozottak száma, és 7 százalék azoknak az aránya, akik senkit nem terveznek idén karácsonykor megajándékozni.

A felnőtt magyar lakosság elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet, valamint gyermekjátékot tervez vásárolni idén karácsonyra. Népszerű ajándéknak számítanak azonban még a cipők, a konyhai eszközök, valamint a CD-k, DVD-k is. A felmérés szerint az ajándékok beszerzése szempontjából a legnépszerűbb helyek a bevásárlóközpontok és hipermarketek, de igen kedveltek még a piacok, a szaküzletek és szakáruházak is. (A vállalkozók negyven százaléka nem adott számlát, illetve nyugtát, s hetven százalékuk az áru eredetét és a foglalkoztatottak dokumentumait sem tudta bemutatni az APEH vásárcsarnokokban, plázákban, fenyőfaárusoknál, illetve kirakodóvásárokon az elmúlt három nap során elvégzett háromszáz vizsgálata szerint.)

Az internethasználók több ajándékot vesznek

A lakosság legnagyobb része legfeljebb harmincezer forintot költene idén karácsonyi ajándékokra, míg ennél nagyobb kiadással a lakosság negyede számol. Nagyobb költés az elmúlt évben és idén is főként a 30-59 éveseket, a magasabban kvalifikáltakat, a fővárosban élőket, a magasabb társadalmi státuszúakat, valamint az internetezőket jellemzi.

A tavalyi és a jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy az internetet használók jóval nagyobb összeget költenek ajándékokra karácsonykor, mint az internetet nem használók. Ennek valószínűsíthető oka, hogy az internetezők lényegesen több embert terveznek megajándékozni, mint a nem internetezők, illetve általában jobb anyagi körülmények között élnek.

Érdekesség, hogy jellemzően (67%) november-decemberben kezdünk készülni a karácsonyra, ennél korábban csak 7 százalék tervez.  Ezzel szemben 14 százalékos azok aránya, akik az utolsó hétre hagyják az ajándékok beszerzését. Az utolsó héten történő vásárlás inkább a férfiakra jellemző.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo