A Facebook felhasználási feltételeinek elfogadásával, a közösségi oldal tagjai átadták az általuk feltöltött anyagok jogait a közösségi oldalt üzemeltető cégnek. Idáig a jogok csak korlátozott ideig maradtak a cég tulajdonában, mivel a profil törlése megszüntette a jogviszonyt. Ezentúl viszont a Facebook azután is tárolhatja egy felhasználója által feltöltött tartalmakat, hogy a felhasználó kilépett a közösségi oldal tagjainak népes táborából.
Elvileg a honlap felhasználási feltétele lehetőséget teremt az üzemeltető cégnek arra, hogy jogszerűen tegyenek azt a feltöltött tartalmakkal, amit szeretnének. Ha valaki megosztja egy jól sikerült fényképet a közösségi oldalon, azt a cég kávésbögrékre nyomva is árusíthatja, sőt akár bikinis fali naptárat is készíthetnének a felhasználók profilfotóiból. Bár a közösségi oldal idáig nem élt vissza ezekkel a jogokkal és valószínűtlen, hogy valaha is megtenné, azok az adatok, amiket a felhasználók megadnak neki, egy nagyon részletes és a hirdetők számára vonzó adatbázis létrehozására adnak lehetőséget. Ennek az értékesítésére pedig már korábban is tettek kísérletet az oldal üzemeltetői.
A felhasználási feltételek szigorítása, felháborodást váltott ki a jogvédők körében, Perez Hilton amerikai celebblogger pedig a Facebook bojkottálására szólította fel az olvasóit. Mark Zuckerberg a cég vezérigazgatója a saját internetes naplójában próbálta megmagyarázni a lépés okait tagnap: "Ha valaki küld egy emailt egy barátjának, az két példányban marad meg, az egyik a küldő, a másik a fogadó fél postafiókjában. A levél másolata még akkor is fennmarad az interneten, ha a küldő később törli a postafiókját. Úgy gondoljuk, hogy a Facebook is csak ezen a módon működhet következetesen és ezt tettük egyértelművé a felhasználói feltételek megváltoztatásával. Nem fogjuk az adataitokat, olyan módon használni, ami titeket zavar. A Facebook működését az teszi lehetővé, hogy a felhasználók megbíznak benne, hogy az oldalon biztonságban vannak az adataik. Nem tehetjük egyszerre lehetővé, hogy valaki mindig megnézhesse a barátai által idáig feltöltött dolgokat, például email címeket, és a saját adatait bármikor törölni tudja."
Ha tehát ezen túl valaki feltölt egy rosszul sikerült fényképet a közösségi oldalra, azt nem törölheti ki, legalábbis a Facebook adatbázisából. Mivel a közösségi oldal másképp működik, mint egy email szolgáltatás, ezért nem törvényszerű, hogy mindkettőre ugyanazok a szabályok vonatkoznak. Kérdés hogy a bizalom, ami az alapító szerint a közösségi oldalt működteti örökké tart-e.