A világ élbolyában a magyarok, ha dohányzásról van szó

Világszerte évtizedek óta csökken a dohányzás aránya. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint ma becslések szerint a világon minden ötödik ember használ dohánytermékeket. A füstölési szokások országonként és nemenként igen eltérőek.

Szinte minden országban a férfiak többet dohányoznak, mint a nők. Világszerte a férfiak 36 százaléka dohányzik, míg a nők mindössze 8 százaléka. A magyar átlag 29,4 százalék. A nők 24,5 százalékos aránya viszont elképesztően magas a világátlaghoz képest. A magyar férfiak több mint egyharmada dohányzik. Sajnos azt kell mondani, hogy fordított összefüggés figyelhető meg a kulturális nívó és a dohányzási szokások között, amire nem lehetünk büszkék. A dohányzás és az iskolai végzettség közötti szoros összefüggést számos felmérés igazolja.

A földrészeket tekintve Európában (főleg Kelet-Európára kell gondolni) és Ázsiában magas a dohányzás aránya. Indonézia és Mianmar áll az élen. Az indonéz férfiak 73,6 százaléka dohányos. Számos ázsiai országban nagyobb különbséget látunk a dohányzó férfiak és nők között a világ többi részéhez képest. Kínában például a becslések szerint a férfiak 47,3 százaléka dohányzik, míg a nők mindössze 2,0 százaléka. Amerikában és különösen Afrikában alacsony a dohányosok száma. A világon 2022-ben Nigériában volt a legkevesebb dohányzó (2,9 százalék).

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo