A kínai robotporszívóra gyúrnak a harmincas pasik

Okoskütyük, robotporszívó és vezeték nélküli fejhallgató voltak a tavalyi év legnépszerűbb termékei a kínai webáruházakból vásárló magyarok körében - derült ki a Rendeljkínait.hu platformcsalád felméréséből. A kínai termékek rendelői 30 éven felüli férfiak, akik átlagosan 10 és 100 ezer forint között rendelnek évente.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

 

A vásárlás igen ritkán impulzív, a legtöbben tudatosan választanak, teszteket és értékeléseket is olvasnak a kiszemelt termékről, mielőtt annak megrendelése mellett döntenének. A válaszadók alapvetően elégedettek a kínai gyártótól rendelt, jellemzően elektronikai eszközökkel, szerintük azok ma már legalább olyan minőségűek, mint európai és amerikai versenytársaik.

robotguru.hu

A kifejezetten a kínai termékeket webshopokon keresztül rendelőket kérdező felmérésben a Rendeljkínait.hu szerkesztői elsősorban a vásárlási szokásokra voltak kíváncsiak. Ennek alapján a Kínából rendszeresen rendelők több mint kétharmada 29 évesnél idősebb férfi, az online áruházakat látogatók mindössze 6 százaléka nő.

A válaszadók több mint fele általában havonta néhány alkalommal vásárol Kínából, de vannak extrém esetek is. „Még minket is meglepett, hogy néhány lelkes válaszadó saját bevallása szerint napi rendszerességgel rendel valamilyen kínai terméket online.

Ezek jellemzően kisebb értékű – átszámolva alig párszáz forintba kerülő – apróságok” – mondta Bicsérdy Gergő, a Rendelkínait.hu alapító-tulajdonosa.

Rászoktunk a webáruházakra
Egyre jobban teljesítenek a hazai piacon tevékenykedő vállalkozások ügyfélélmény tekintetében, ugyanakkor az előttük álló kihívás is egyre nagyobb. A DEVELOR Országos Ügyfélélmény Kutatása szerint továbbra is a webshopokkal a legelégedettebbek a fogyasztók, de jelentősen javult az élelmiszer kiskereskedelmek, illetve a biztosítók megítélése is.
A túlköltekezés nem jellemző a csoport tagjaira, átlagosan 1500 és 9000 forint közötti értékben vásárolnak, éves költéseiket pedig 10 000 és 100 000 forint közé becsülik a válaszadók. A kérdőívet kitöltők közül 100 emberből 19 mélyebben is belenyúl a zsebébe, akár 100 000 forint feletti összeget is elköltenek egy évben, 0,8 százalék pedig éves szinten még 500 000 forint felett is szívesen rendel kínai terméket online.

A rendelési adatok alapján a tavalyi év slágerterméke egyértelműen a robotporszívó volt. Ezt követik az okostelefonok, bluetooth hangszórók és az okosórák. Idén januárban pedig az akciókamerák és a projektorok is felzárkóztak a sorba.

„A kínai termékeket rendelők köre folyamatosan bővül. Ez nem meglepő különösen annak fényében, hogy a kérdőív kitöltőinek 78 százaléka elégedettnek vallja magát a kínai termékek minőségével kapcsolatban, szerintük az árucikkek vannak ugyanolyan jók, mint európai, vagy amerikai konkurenseik. Mindemellett a válaszadók nem tartanak anyagi kockázatoktól, a legtöbben egyetértenek abban, hogy biztonságos Kínából rendelni akár drágább eszközöket is” – fűzte hozzá Bicsérdy Gergő.

 

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo