135 ezer tonna sóval várjuk a telet!

A téli üzemeltetés egy átlagos télen öt-hatmilliárd forintjába kerül a harmincezer kilométer közutat üzemeltető Magyar Közút Kht-nek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Közút Kht. befejezte a téli felkészülést, így bár tavaly alig láttunk havat, a közutak kezelője úgy készül a télre, hogy 15-20 havas, és hatvan síkos napra mindenképpen elegendőek legyenek a készletek és a forrás - áll a szerkesztőségünkhöz eljutatott közleményben.

Az állami közutak üzemeltetője számára a törvény a november 10.-március 15. közötti időszakra írja elő a téli üzemeltetési rend fenntartását, ami a gépek folyamatos rendelkezésre állását, állandó ügyeletet, síkosság-mentesítést, hóeltakarítást, és általában a biztonságos közlekedés fenntartását jelenti.

A Magyar Közút Kht. idén 954 alapgéppel, 1.793 kiegészítő géppel, valamint 405 célgéppel készül a télre. Ha egyes helyeken az időjárás miatt ez átmenetileg mégsem volna elég, akkor vállalkozói szerződések keretében további 101 alapgépet és 147 célgépet tud igénybe venni a társaság.

Olvasztó só, érdesítő anyag

A tavalyi enyhe időjárás ellenére a társaság a hosszú távú átlagokból indul ki, így a raktáraikban 135.000 tonna olvasztó só, 7.267 tonna érdesítő anyag, valamint 711.526 liter síkosság-mentesítő oldat vár bevetésre. A rendelkezésre álló anyagok egy része a tavalyi beszerzésből származik, mivel akkor a szokatlanul kedvező időjárásnak köszönhetően nem kellet felhasználni az átlagos időjárásnál némiképp keményebb télre szabott készleteket.

A rendkívüli helyzetekre - például nagy széllel párosuló, akár 24 órát meghaladó intenzív havazásra, vagy járműveik akadályoztatásra - valóban nehéz felkészülni, de a Magyar Közút Kht. minden egyéb helyzetben vállalni tudja az utak gyors és hatékony járhatóvá tételét - áll a közleményben.

(A közlekedésben a legnagyobb problémát hazánkban jelenleg a vasúti szárnyvonalak megszüntetése jelenti.)

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo