Több tejet itatna velünk a kormány

Marketingkampánnyal ösztönözné a kormány a fogyasztókat a magyar tejtermékek megvásárlására, hogy így segítse a tejkvóta rendszer kivezetése és az európai túltermelés miatt nehéz helyzetbe került magyar tejtermelőket - mondta Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára.

Kép: MTI

Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter hétfőn jelentette be, hogy a magyar tejtermékek fogyasztására ösztönző marketingkampányt indít a kormány, hogy ezzel segítsen a hazai tejtermelőknek és -feldolgozóknak. Erre azért is szükség van, mert az uniós tejpiacon komoly problémák alakultak ki, túlkínálat, túltermelés van, ami a gazdák megélhetését is veszélyezteti - magyarázta.

Feldman Zsolt szerint Európában többlettermelés van tejből; emiatt, valamint a tejkvóta rendszer kivezetése miatt az utóbbi évek kedvező klímája kissé borússá vált a tejtermelők számára. „Ezért van szükség nemzeti forrásból különböző állattartói támogatásokra, a most bejelentett marketingkampánnyal pedig a jó minőségű magyar tejtermékek megvásárlására szeretnék ösztönözni a fogyasztókat” - vélekedett a helyettes államtitkár.

Arra a kérdésre, hogy a kiseső - például orosz vagy kínai - keresletet kompenzálja-e a belső fogyasztás emelkedése, Feldman Zsolt kifejtette: a magyar tejágazat hagyományosan belpiacra orientált, vagyis jóval többet adnak el hazai piacon, mint külföldön, aminek előnyei és hátrányai is vannak. Ezért fontos, hogy "a hazai piacon rendben legyünk"; a hazai vásárlói tudatosságot még lehet fejleszteni - vélekedett a helyettes államtitkár.

A külföldi, például szlovák tejek magyarénál alacsonyabb árával kapcsolatban Feldman Zsolt szólt arról is: nem véletlen, hogy az adóhatóság az utóbbi három évben közel 5,5 milliárd forint adókülönbözetet tárt fel a tejágazatban, különböző tejjel összefüggő áfacsalásoknál, és az sem, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) is több százezer liter tejet vonatott ki a forgalomból. Hozzátette: probléma az is, hogy sok nagy nyugat-európai tejipari cég van, amely a felesleget bármilyen áron, áron alul is "szétküldi" különböző európai országokba, így gyakran Magyarországra is.

 

Most már mindenki annyi tejet termel, amennyit akar
A magyar tejipar felkészült arra, hogy az új rendszerben működjön azt követően, hogy az Európai Unió április elsejével kivezette a tejkvótát. A kvótát egyébként eddig sem használtuk ki, így már nem lesz semmi, ami korlátozza a tejtermelést az Európai Unióban.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo