A hazai üzemanyagárak változását alapvetően két tényező alakítja: az üzemanyagok nemzetközi piaci árváltozása és a forint-dollár árfolyamának alakulása. A Brent spot kőolaj ára a héten 46-47 dollár között változott, heti átlagban több mint fél dollárral, négy százalékkal csökkent az ár. Az árak a hét során folyamatosan mérséklődtek. A heti átlagos ár csökkenését elsősorban a dollár erősödése és a kedvező munkanélküliségi adatok segítette elő. Az áralakulást az sem módosította, hogy Obama elnök nem adott engedélyt a Keystone XL kőolajvezeték megépítéséhez, a kőolajfúrások számának újabb csökkenése sem módosította az áralakulást, ezen a héten 6-tal csökkent a kőolajfúrások száma, a csökkenés már 10 héten át tart.
Az egy hónapos határidős Brent olajár heti átlaga csak 30 centtel csökkent az előző heti átlaghoz viszonyítva, a spot ár és a határidős ár távolodott egymástól. Az 1 hónapos határidős amerikai WTI és a Brent heti átlagára közötti különbség ezen a héten kb. fél dollárral nőtt, mivel a határidős Brent átlagosan fél dollárral lett olcsóbb, a határidős WTI ára pedig 80 centtel mérséklődött. Az űzemanyagpiacokon az európai benzinexport lehetősége ezen a héten kedvező maradt, az Egyesült Államokba irányuló export, mellett már Dél-Amerika is vásárlóvá vált, mivel az USA keleti parti finomítói közül több karbantartás miatt leállt. Nigéria további benzin-vásárlásokat jelentet be. Az ázsiai piacon a magas oktánszámú termékek és a vegyipari alapanyagok iránti kereslet továbbra is erős. Az európai piacokon a dízel kínálata továbbra is bőséges, az ARA kikötőkben raktározott dízel igen magas készletszinten van, egyes kereskedők már szállítóhajókon raktározzák a dízelt. Az európai belső árakat viszonylag magasan tartja az, hogy a Rajna vízszintje tovább süllyedt, négy éve nem volt ilyen alacsony vízállás. Most már egyes hajók egyáltalán nem tudnak szállítani. A fentiek miatt a francia, német és svájci belső piac dízel-készletei különösen alacsony szinten vannak, az árak magasak, mert a szállítás igen költséges. Svájc egyetlen kőolajfinomítója egy hét karbantartás után újra működik.
A hét folyamatai alapján, a már literre és forintra átszámolt különböző tőzsdei jegyzésárak mellett, a benzin esetében, heti átlagokkal számolva, a mediterrán piacon 3,3%-os, az északnyugat-európai piacon 5,4%-os, míg az ARA piacon 8,1%-os árnövekedés jeletkezett. A gázolajnál a mediterrán piacon a forintban számított heti változások 4,7%-os áremelkedést jeleztek, az észak-európai piacokon 4,9-6,2%-os növekedést mutatnak az árak forintban mérve.
A mediterrán és más európai tőzsdei piaci folyamatok hatására összességében – a 27%-os áfával is növelten – a heti változások a benzin esetében a mediterrán piacon 3-4 forint körüli emelkedést jeleznek, a másik két piacon valamivel nagyobb (5-8 forint) a drágulás mértéke. A gázolaj forintban mért ára esetében valamennyi piacon 6-8 forint közötti emelkedést mutatható ki. November 6-án, pénteken a benzin ára 5, a gázolajé 4 forinttal emelkedett, ezt a lépést figyelembe véve a benzinnél nem valószínű további áremelés, a változást 0-2 forintra valószínűsítjük. A gázolajnál elképzelhető még egy újabb 2 forintos emelés, de ez el is maradhat.
A benzin ára 340-342 forint/liter körüli szintre kerülhet, a gázolaj ára várhatóan 346-348 Ft/liter között változhat. Az elmúlt egy év során a benzin ára 14 a gázolaj ára 15%-kal csökkent. Az árváltozások és az időszaki (utolsó publikált) átlagos keresetek változása miatt 22%-kal több benzint és 25%-kal több gázolajat lehet egy havi átlagos nettó keresetből tankolni, mint egy évvel ezelőtt.