Az étteremlánc némileg lépéskényszerbe is került, hisz eladási mutatói csökkennek, valamint konkurensei is inkább a prémium-kategóriás burgerekre helyezik a hangsúlyt. Ezt szeretné a McDonald's ellensúlyozni.
"A célunk az, hogy vásárlóink számára egy új, bio-menüsort állítsunk össze. Természetesen nagyon fontos lesz az a szempont, hogy vásárlóink mennyire fogják megszeretni az új termékeinket." - fejtette ki Holger Beeck, a McDonald's németországi vezetője müncheni sajtótájékoztatóján. A McDonalds a következő hetekben szeretné tesztelni a menüsort Németországban - írta a kftkreator.hu.
Ezzel a világméretű gyorsétterem-láncolat olyan fiatal, esetlegesen csak egyes országokban tevékenykedő láncolatokkal veszi fel a versenyt, mint például a Németországban egyre jobban kedvelt "Hans im Glück", amely elsősorban a német városokban örvend nagy népszerűségnek. "Minket bizonyos értelemben segít az újfajta burger-mozgalom. Más szolgáltatók rákényszerítenek minket arra, hogy gondolkodásunkat megújítsuk, és új utakat fedezzünk fel. A vásárlók ízlése kifinomulttá vált és egyre nagyobb azoknak a vásárlóknak a száma, akik kifejezetten igénylik a bio ételeket" - mondta Beeck a sajtótájékoztatón.
Azt, hogy a McDonald's milyen nagy étteremlánc az is mutatja, hogy csupán a tervezett 1-2 hetes próbaidőszakban a láncolatnak több tíz tonna biominősítésű húsalapanyagra van szüksége, így tudja ellátni a több mint 1400 gyorsétterem-pontját Németországban. Abban az esetben, ha a McDonalds új ötlete bejön, ez akár a német beszállítókra is kihatással lehet, hisz ebben az esetben az étterem-óriásnak kevesebb hagyományos húsra lesz szüksége.