Visszatérnének a márkára a németek

Németországban az utóbbi időben csökkent az euró népszerűsége, sokan még mindig visszasírják a márkát.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy közvélemény kutatás szerint a megkérdezettek 36,3 százaléka tartja jónak az eurót - 2004-ben még 42,6 százalék volt az arány -, s több mint 75 százalék vásárlásnál még mindig márkában számol. Az 1300 megkérdezett 61,6 százaléka ennek megfelelően nosztalgiával gondol a német márkára, három évvel korábban 54,3 százalék gondolta azt, hogy jobb lenne ismét márkával fizetni.

Különösen a nők szkeptikusak az euróval szemben: 71,2 százalék kívánja vissza a márkát, ez 12 százalékponttal több, mint három évvel ezelőtt. A felmérést megrendelő Dresdner Bank elemzője szerint az ellenérzés a magas inflációval magyarázható: novemberben tizennégy év óta a legnagyobb ütemű volt a fogyasztói árak emelkedése, 3,1 százalék az egy évvel korábbihoz képest.

Az Európai Unió tizenkét tagországában 2002. január 1-jén lett az euró törvényes fizetőeszköz. (Háromszor nagyobb hozamot hozhat, ha a lejbe és nem a forintba fektetjük pénzünket.)

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo