Sokat keresnek rajtunk a plázák

Szinte az össze európai országban kétszámjegyű volt a bevásárlóközpontok hozama, így további plázák megjelenése várható.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt egy évben ismét kiválóan teljesített a bevásárlóközpont-szektor Európa-szerte, 15 európai országból nyolc uniós tagállamban jobban teljesített a többi ingatlanszektornál is - olvasható a CB Richard Ellis/IPD negyedik alkalommal megjelenő, európai bevásárlóközpontokat vizsgáló elemzésében. A jelentés 15 ország 1616 bevásárlóközpontjának pénzügyi adatait vetette össze, az ingatlanok összértéke 2006 végén elérte a 88,4 milliárd eurót (22.500 milliárd forintot).

Európa legjobban teljesítő bevásárlóközpontjaival Franciaország és Írország büszkélkedhet, 24,9 százalékos, illetve 20,5 százalékos hozammal. 2006-ban a legalacsonyabb hozamot - immár második éve - a német (4,9%) és a svájci (7,8%) bevásárlóközpont-szektor produkálta. Mindkét országban az előző évhez képest némi javulás tapasztalható, de csupán csekély bérletidíj-emelkedéssel, így ez a két ország volt az, amelyeknél a hozam nem kétszámjegyű volt.

Egyre több befektetés Kelet-Közép-Európában

Az idei trendeket tekintve a CB Richard Ellis adatai szerint az európai bevásárlóközpont-szektor befektetési volumene az első félévben elérte a 997 millió eurót (254 milliárd forintot), ami közel azonos az előző év adatával. A jelentés megállapította, hogy a befektetések az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban és Kelet-Közép-Európában nőttek a legjelentősebben. (A külföldi vevők étvágya a határokon átnyúló ingatlanbefektetések iránt egyre nő.)

A felmérés készítői szerint a kereskedők továbbra is európai hálózataik növelésére - és főleg a Kelet-Közép-Európában tapasztalható gyors fogyasztás-növekedésre - koncentrálnak. A fejlődő piacokon tapasztalható agresszív terjeszkedési üzletpolitika középtávon segít fenntartani a befektetői keresletet is tanulmány szerint. (Nem rendelkezett használatba vételi engedéllyel, ezért csak egy napig tartott nyitva a debreceni Park Center.)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo