Sokat keresnek rajtunk a plázák

Szinte az össze európai országban kétszámjegyű volt a bevásárlóközpontok hozama, így további plázák megjelenése várható.

Az elmúlt egy évben ismét kiválóan teljesített a bevásárlóközpont-szektor Európa-szerte, 15 európai országból nyolc uniós tagállamban jobban teljesített a többi ingatlanszektornál is - olvasható a CB Richard Ellis/IPD negyedik alkalommal megjelenő, európai bevásárlóközpontokat vizsgáló elemzésében. A jelentés 15 ország 1616 bevásárlóközpontjának pénzügyi adatait vetette össze, az ingatlanok összértéke 2006 végén elérte a 88,4 milliárd eurót (22.500 milliárd forintot).

Európa legjobban teljesítő bevásárlóközpontjaival Franciaország és Írország büszkélkedhet, 24,9 százalékos, illetve 20,5 százalékos hozammal. 2006-ban a legalacsonyabb hozamot - immár második éve - a német (4,9%) és a svájci (7,8%) bevásárlóközpont-szektor produkálta. Mindkét országban az előző évhez képest némi javulás tapasztalható, de csupán csekély bérletidíj-emelkedéssel, így ez a két ország volt az, amelyeknél a hozam nem kétszámjegyű volt.

Egyre több befektetés Kelet-Közép-Európában

Az idei trendeket tekintve a CB Richard Ellis adatai szerint az európai bevásárlóközpont-szektor befektetési volumene az első félévben elérte a 997 millió eurót (254 milliárd forintot), ami közel azonos az előző év adatával. A jelentés megállapította, hogy a befektetések az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban és Kelet-Közép-Európában nőttek a legjelentősebben. (A külföldi vevők étvágya a határokon átnyúló ingatlanbefektetések iránt egyre nő.)

A felmérés készítői szerint a kereskedők továbbra is európai hálózataik növelésére - és főleg a Kelet-Közép-Európában tapasztalható gyors fogyasztás-növekedésre - koncentrálnak. A fejlődő piacokon tapasztalható agresszív terjeszkedési üzletpolitika középtávon segít fenntartani a befektetői keresletet is tanulmány szerint. (Nem rendelkezett használatba vételi engedéllyel, ezért csak egy napig tartott nyitva a debreceni Park Center.)

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo