Ma már minden bank kínál internetalapú on-line szolgáltatást, mely biztonságos, felhasználóbarát, egyszerű, könnyen kezelhető bárki számára. A számlával kapcsolatos összes funkció elvégezhető, lehet számlamúltat nézni, kivonatot kérni, meghatározott időpontra egyszeri vagy állandó utalásokat kezdeményezni, betétet lekötni, bankkártyát igényelni, hitelkártyaszámlát feltölteni.
Számos pénzintézet befektetésre is lehetőséget ad on-line ügyfeleinek; befektetési jegyekkel kereskedni, tőzsdei megbízásokat adni ma már néhány gombnyomással otthonról is lehet. Ráadásul az internetes csatorna a legolcsóbb banki szolgáltatásforma, hiszen sem emberi munkát, sem a találkozásra szolgáló épület fenntartását nem igényli, így azok költségét sem kell az ügyfélnek megfizetnie.
Sokféleképpen
Az internetbank mindig a pénzintézet honapjához csatlakozik, a látogató így minden banki információt elérhet, s ha bármiben nem biztos, valamit nem ismer, rövid keresgélés után megtalálhatja a netbank közvetlen környezetében.
Ha valami megoldatlan kérdése mégis maradna az ügyfélnek, mobilbankon, az erre kijelölt számokon felvilágosítást kérhet a nap huszonnégy órájában. Telefonos ügyintézést minden bank működtet, ahol rövid azonosítás után az ügyfél szolgálatára állnak, a kért tranzakciókat végrehajtják, befektetési és hiteltanáccsal szolgálnak, több esetben igénylést is befogadnak.
Az elektronikus bankolás kiegészítő terméke a leginkább ellenőrző funkciót betöltő SMS-szolgáltatás. Havi néhány száz forintért kártyás vásárlásainkról, számlánkra bejövő és onnan kimenő tranzakciókról, hitelünk aktuális törlesztőrészletéről azonnal értesítést kaphatunk, számlaműveleti limiteket állíthatunk be, egyenleget kérhetünk le. SMS-ben egyszeri extra biztonsági kódot kérhetünk internetes, mobilbanki bejelentkezésünkhöz.
Egyre inkább terjed az internetes csatornát még mobilisabbá tevő WAP banking, ami a szélessávú internetkapcsolatot biztosító új generációs mobiltelefonokon elérhető szolgáltatás. Az on-line kapcsolatot a mobiltelefon billentyűzetéhez és kijelzőjéhez igazító szolgáltatással számos banki funkció elérhető mobilisan bárhol, bármikor. Általában egy WAP segítségével letölthető pénzintézeti szoftver teszi lehetővé az interaktív SMS-kommunikációt az ügyfél és a bank között. Így az üzenetek fogadása mellett instrukciók is küldhetők a telefon segítségével.
A teljes cikket a Piac és Profit márciusi számában olvashatják.