Magyarországon a felnőtt magyar lakosság mintegy 59 százaléka rendelkezett bankkártyával 2007 első félévében, ami valamivel több, mint ötmillió bankkártya birtokost jelent országszerte. A kibocsátott bankkártyák száma ennél magasabb, hiszen sokan egynél több plasztiklappal is rendelkeznek.
Vannak célcsoportok, ahol ez az arány még ennél is jóval magasabb. A városi, magas státuszú, úgynevezett ABC célcsoportban az arány majdnem eléri a 75 százalékot.
A gazdagok vásárolnak kártyával
A bankkártya-tulajdonosok kártyahasználati szokásai meglehetősen eltérőek. Hatból mintegy öt megkérdezett szokott készpénzt kivenni ATM automatákból, míg - ezzel részben átfedésben - a kártyával rendelkezők negyede bankfiókokban jut készpénzhez kártyájával. Míg tehát az ügyfelek döntő többsége aktívan használja kártyáját készpénz felvételére, addig a vásárlásokról ugyanez nem mondható el.
Az összes bankkártya-tulajdonos mindössze hatvan százaléka használja bankkártyáját vásárláshoz. A vásárlási kedv leginkább a jövedelem függvénye. Míg a legmagasabb jövedelmű kártyatulajdonosok háromnegyede vásárol így, a nyolcvanezer forintnál alacsonyabb nettó jövedelemmel rendelkezőknek kevesebb, mint a felére jellemző ez a kártyahasználati mód.
Egyre többen használják viszont bankkártyájukat mobiltelefon-egyenlegük feltöltésére, a kártyabirtokosok több mint ötöde tett erről említést a kártyahasználati célok között. Az interneten történő fizetés még mindig meglehetősen alacsony, mindössze az összes kártyatulajdonos két százalékára jellemző. (Hazánk is elérte a nagy BUMM, egyre többet költünk az interneten, ám a kicsi piac miatt ez sosem lesz meghatározó vásárlási forma.)