Ön mire használja bankkártyáját?

Magyarországon továbbra is leginkább készpénzt vesznek fel bankkártyával tulajdonosaik, a vásárlási kedv pedig leginkább a jövedelem függvénye - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet lakossági bankhasználatot monitorozó felmérésének legfrissebb adataiból.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon a felnőtt magyar lakosság mintegy 59 százaléka rendelkezett bankkártyával 2007 első félévében, ami valamivel több, mint ötmillió bankkártya birtokost jelent országszerte. A kibocsátott bankkártyák száma ennél magasabb, hiszen sokan egynél több plasztiklappal is rendelkeznek.

Vannak célcsoportok, ahol ez az arány még ennél is jóval magasabb. A városi, magas státuszú, úgynevezett ABC célcsoportban az arány majdnem eléri a 75 százalékot.

A gazdagok vásárolnak kártyával

A bankkártya-tulajdonosok kártyahasználati szokásai meglehetősen eltérőek. Hatból mintegy öt megkérdezett szokott készpénzt kivenni ATM automatákból, míg - ezzel részben átfedésben - a kártyával rendelkezők negyede bankfiókokban jut készpénzhez kártyájával. Míg tehát az ügyfelek döntő többsége aktívan használja kártyáját készpénz felvételére, addig a vásárlásokról ugyanez nem mondható el.

Az összes bankkártya-tulajdonos mindössze hatvan százaléka használja bankkártyáját vásárláshoz. A vásárlási kedv leginkább a jövedelem függvénye. Míg a legmagasabb jövedelmű kártyatulajdonosok háromnegyede vásárol így, a nyolcvanezer forintnál alacsonyabb nettó jövedelemmel rendelkezőknek kevesebb, mint a felére jellemző ez a kártyahasználati mód.

Egyre többen használják viszont bankkártyájukat mobiltelefon-egyenlegük feltöltésére, a kártyabirtokosok több mint ötöde tett erről említést a kártyahasználati célok között. Az interneten történő fizetés még mindig meglehetősen alacsony, mindössze az összes kártyatulajdonos két százalékára jellemző. (Hazánk is elérte a nagy BUMM, egyre többet költünk az interneten, ám a kicsi piac miatt ez sosem lesz meghatározó vásárlási forma.)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo