Ön mire használja bankkártyáját?

Magyarországon továbbra is leginkább készpénzt vesznek fel bankkártyával tulajdonosaik, a vásárlási kedv pedig leginkább a jövedelem függvénye - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet lakossági bankhasználatot monitorozó felmérésének legfrissebb adataiból.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon a felnőtt magyar lakosság mintegy 59 százaléka rendelkezett bankkártyával 2007 első félévében, ami valamivel több, mint ötmillió bankkártya birtokost jelent országszerte. A kibocsátott bankkártyák száma ennél magasabb, hiszen sokan egynél több plasztiklappal is rendelkeznek.

Vannak célcsoportok, ahol ez az arány még ennél is jóval magasabb. A városi, magas státuszú, úgynevezett ABC célcsoportban az arány majdnem eléri a 75 százalékot.

A gazdagok vásárolnak kártyával

A bankkártya-tulajdonosok kártyahasználati szokásai meglehetősen eltérőek. Hatból mintegy öt megkérdezett szokott készpénzt kivenni ATM automatákból, míg - ezzel részben átfedésben - a kártyával rendelkezők negyede bankfiókokban jut készpénzhez kártyájával. Míg tehát az ügyfelek döntő többsége aktívan használja kártyáját készpénz felvételére, addig a vásárlásokról ugyanez nem mondható el.

Az összes bankkártya-tulajdonos mindössze hatvan százaléka használja bankkártyáját vásárláshoz. A vásárlási kedv leginkább a jövedelem függvénye. Míg a legmagasabb jövedelmű kártyatulajdonosok háromnegyede vásárol így, a nyolcvanezer forintnál alacsonyabb nettó jövedelemmel rendelkezőknek kevesebb, mint a felére jellemző ez a kártyahasználati mód.

Egyre többen használják viszont bankkártyájukat mobiltelefon-egyenlegük feltöltésére, a kártyabirtokosok több mint ötöde tett erről említést a kártyahasználati célok között. Az interneten történő fizetés még mindig meglehetősen alacsony, mindössze az összes kártyatulajdonos két százalékára jellemző. (Hazánk is elérte a nagy BUMM, egyre többet költünk az interneten, ám a kicsi piac miatt ez sosem lesz meghatározó vásárlási forma.)

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo