A MÁV ÁBE meg nem szolgált díjainak (vagyis a 2008. augusztus 15-e utáni időszakra befizetett díjak) visszafizetését az egyesület alapszabálya írja elő. Mivel azonban először a károkat kell rendezni, erre valószínűleg nem marad pénze a MÁV Biztosítónak.
Többen vállalják a kármentességet, mint az egyesületeket
A CLB által kezelt - és mind a 14 biztosító ajánlatait kínáló - www.biztositastipp.hu oldalon eddig kezdeményezett szerződéskötések alapján megállapítható, hogy dacára a biztosító egyesületek alacsony díjajánlatainak, a legtöbb korábbi MÁV-os ügyfél - a szerződők 26,3 százaléka - a Genertelre váltott. Mindezek az autósok egyben vállalták azt is, hogy ha kárt okoznak, megugrik a biztosításuk díja. Mivel ezt a kockázatot ezúttal csak néhány hónapra kellett vállalni, a jelek szerint ez a feltétel nem riasztotta el az ügyfeleket.
A második helyen a K&H szerepel 18,4 százalékkal, ezt a biztosítót követi fej-fej mellett a Köbe (14,2 százalék), az Aegon (14 százalék), valamint - előbbiektől már jóval lemaradva - a TIR (5,6 százalék). Fentiekből jól látható, hogy - miközben az élen két biztosítótársaság szerepel - az ügyfelek bizalma alapvetően továbbra sem rendült meg a biztosítási egyesületekben.